TALLERS DE NADAL 2019

El passat divendres 20 de desembre vam acomiadar el trimestre duent a terme diferents tallers i per acabar la jornada ens vam disfressar i córrer la segona edició de la cursa Sant Silvestre de l’Institut Gelida.

Per fer possibles aquestes activitats, vàrem comptar amb el suport de l’AMPA i de diferents entitats del municipi, cosa que ens va donar l’oportunitat d’ampliar el ventall de tallers. Així, per exemple, la colla castellera els Vailets de Gelida van oferir als alumnes un petit tast del món casteller. La Carolina Gerónimo i el Guillem Verdaguer van fer un taller molt interessant sobre les emocions, basat en el programa de TV3, El suplent.

Els alumnes van triar un taller d’entre una oferta prou àmplia i diversa. Van tenir l’oportunitat de cuinar, cantar, ballar, viatjar, fer teatre, fer objectes decoratius… també van poder practicar els seus esports favorits.

Dintre dels tallers dedicats a la cuina, els alumnes de 1r d’ESO, amb unes quantes maduixes, plàtans i xocolata van fer figures nadalenques com el papa Noel, rens, etc. Els de 2n amb un grapat de galetes van fer casetes que van decorar amb llaminadures. Els de 3r van cuinar i degustar unes fantàstiques crêpes i els més grans van elaborar tot un assortit de galetes.

Un bon gruix d’alumnes van triar fer objectes de decoració. A 1r d’ESO van fer figures amb pasta de sal, un altre grup van pintar sal amb guixos i van omplir boniques ampolles, fent diferents composicions. A 2n van fer estrelles amb agulles d’estendre roba. Els alumnes de 3r i 4t van fer cartelleres tot reciclant taps de suro.

Un altre dels tallers va permetre als alumnes fer un tastet sobre cal·ligrafia japonesa. A 4t hi ha un grupet d’alumnes que frisa per jugar a escacs.

Us he dit que alguns van cantar, oi? Doncs si, un grupet d’alumnes de 1r i 2n s’ho van passar d’allò més bé emulant els seus cantants favorits. Un altre dels tallers que va tenir molt d’èxit va ser el tastet de teatre mitològic. A partir d’un seguit de mites que els va oferir el professor organitzador del taller.

Es van dur a terme un total de 22 tallers, com hem dit abans, gràcies al suport de la comunitat escolar. Hi van participar professors, alumnes i famílies. Potser, un dels més entranyables va ser un Viatge pel món. Aquest taller el van dur a terme alumnes que s’han incorporat al nostre sistema educatiu i al nostre centre aquest curs, provinents alguns alumnes de Sud Amèrica i d’altres del Marroc. Aquests nou companys van preparar un seguit d’activitats per donar a conèixer elements típics de la seva cultura. Ens van oferir mate i alguna altra especialitat gastronòmica.

Aquest seria un resum ràpid, doncs vint-i-dos tallers, donen per mooolt… Ja hem començat a pensar la pròxima edició.

Moltes gràcies a tots i tothom, fins l’any que ve!!!