Sortida al TNC dels alumnes de 1r ESO

El 14 de febrer, els alumnes de 1r d’ESO van anar al Teatre Nacional de Catalunya per descobrir el fascinant món del teatre. La sortida es va dividir en dues parts.

Primerament, ens vam dirigir a la Catedral de Barcelona, un dels monuments més emblemàtics de la ciutat, on vam poder gaudir del claustre que amaga al seu interior. Tot seguit vam anar cap a la discreta església de Sant Felip Neri. Allà, ens van cridar l’atenció els forats oberts a la paret de l’edifici i per això li vam preguntar a una alumna de l’escola que porta el mateix nom. Ens va explicar com el gener de 1938, en plena Guerra Civil, un bombardeig aeri va acabar amb la vida de 42 refugiats, molts dels quals eren nens que s’amagaven al soterrani del convent. Però no podíem marxar del barri Gòtic sense passar pel Temple d’August o per la Plaça Sant Jaume on es troben els edificis més importants per la vida barcelonina i catalana: l’Ajuntament de Barcelona i el Palau de la Generalitat.

Finalment, ens vam dirigir cap al TNC on vam poder gaudir d’una visita guiada que ens va permetre conèixer moltes de les seves instal·lacions, des de les diferents sales, fins als seus racons més desconeguts com els magatzems o els camerinos.