Jornades esportives

Més de 200 alumnes de l’institut Gelida han participat i gaudit de les Jornades Esportives de juny, on s’ha competit en futbol, voleibol, bàsquet, futbolins i escacs. A més, també s’han entregat els premis de les jornades de Setmana Santa referents a tenis-taula, que van rebre la Naiara López i el Pau Navarro, ambdós alumnes de 4t d’ESO.

En escacs, el Sandro Celemín va guanyar el tots contra tots als escacs, demostrant que hi ha nivell i afició dels alumnes de 2n d’ESO per aquest esport.

En voleibol, l’equip conformat per alumnat de 3r d’ESO va guanyar a les lluitadores de 2n d’ESO, prometent-se revenja per l’any que ve.

El bàsquet està dominat pels alumnes de 3r d’ESO, que en el torneig 3×3 van demostrar que ningú els pot guanyar. Així doncs, l’Àlvaro Lampre, el Pol Carrasco i el Biel Clavé van ser els campions, imposant-se a l’equip de 4t d’ESO del Pau Navarro, Hugo Caballero i Èrik Zurita. El bàsquet, de mica en mica, es va obrint pas a l’institut i cada cop hi ha més afició i nivell. Esperem que segueixi així de fort l’any vinent.

En aquesta ocasió estrenàvem un nou esport a l’Institut Gelida, que ha entrat amb molta força: els futbolins. Evidentment, no hi va haver cap parella que pogués guanyar als equips dels professors, amb el director, Javier Buj i la professora Nuria Guardiola imbatuts. Tampoc van poder guanyar a l’equip de Félix Asensio i Javier Medina (l’experiència és un grau, diuen). Però, els alumnes que van demostrar més fermesa i pràctica van ser la parella formada per l’Adrià Garcia i el Roger Pérez de 3r, que van guanyar en la final a l’Arnau Cusó i l’Iker Peña. D’aquí l’any que ve, els professors haurem d’entrenar força, perquè sospitem que ens passaran pel davant.

El futbol, en un torneig amb 12 equips i lliga prèvia, amb més de 110 alumnes participant, va començar d’hora i va demostrar gran competitivitat entre tots els cursos. Els tercers classificats van ser la barreja d’alumnes del 3r C i 3r D. La final va definir-se, per quarta vegada consecutiva, als penals. L’equip conformat pels professors i alguns alumnes de 1r i 2n de BAT van caure. Tornen a dir les males llengües que es van deixar guanyar, però el cert és que, després de quatre anys perdent en penals a les finals, segueixen sense entrenar-los. Va ser l’equip de 3r A qui va guanyar merescudament, demostrant gran capacitat competitiva i empenta.

L’any que ve tornaran les jornades esportives, que es van gaudir amb gran passió i respecte per l’esport i pels valors que desprenen. No hi va haver cap incidència destacada, tret que l’institut haurà de pagar a un exèrcit de psicòlegs per aixecar els ànims dels professors batuts en penals. Pels passadissos encara ressona allò de: “Guanyarem algun dia…?”.