Els alumnes de Batxillerat visiten el sincrotró Alba

Els alumnes del Batxillerat Científic i Tecnològic han pogut visitar el sincrotró ALBA situat a Cerdanyola del Vallès. Es tracta d’un complex d’acceleradors d’electrons que permet analitzar l’estructura atòmica de la matèria així com les seves propietats. En funcionament des de 2012, disposa en l’actualitat de set línies d’experimentació que investiguen en aplicacions en les ciències de la vida, la medicina, la ciència de materials, les ciències ambientals, la física o la química. Aquesta infraestructura científica singular està a l’abast de la comunitat científica així com del teixit empresarial, amb capacitat de donar servei a més d’un miler d’investigadors cada any. Amb aquesta visita els alumnes de l’Institut Gelida han pogut entrar en contacte amb el món científic més punter i assolir nous coneixements i noves motivacions per als seus estudis.