Concurs Odissea 2021

Un any més, els alumnes de l’Institut Gelida de Gelida de les matèries de Llatí han participat al Concurs Odissea de Cultura Clàssica, que enguany tenia com a temàtica les malalties, la salut i la medicina a Grècia i Roma (no sabem per què s’ha triat aquest tema enguany).

Els alumnes de quart d’ESO i primer de batxillerat de Llatí del nostre centre van enfrontar-se a grans enigmes, sense por a emmalaltir i amb moltes ganes de contagiar-se del fervor pel món grecoromà. Aquesta flama va apagar-se molt aviat a quart, però les nostres gladiadores de primer de batxillerat van romandre fermes fins la jornada final. L’equip Aristofàniques, format per Salma Dine, Safa El Kabouri, Paola Moreno i María Padilla, es va quedar a només quatre respostes de poder accedir a la final autonòmica, però va ser el millor equip del centre i, sobretot, va insuflar vida a l’esperit clàssic del nostre institut.

Des d’aquí volem felicitar a l’equip Femina Sapiens de l’Institut Moianès de Moià (a Catalunya som molt originals -o redundants- amb els noms dels instituts), que va guanyar la final autonòmica, celebrada el passat 15 d’abril i a l’equip Livio Andrónico de l’Institut Juan del Enzina de Lleó, que va guanyar a la final estatal celebrada la tarda del 22 d’abril.

Tornarem. Mentrestant, llegiu, llegiu molt, i quant més clàssics llegiu, millor, viureu milers d’anys.

Valete lectores!