CONCURS DE CURTMETRATGES FUNI 2023

Més de 50 curtmetratges s’han presentat, individualment o en parelles, durant el transcurs de l’assignatura de Valors Ètics de 4rt d’ESO que imparteix Félix Asensio. Els alumnes podien presentar els seus curts originals o adaptats i en cada classe s’han fet cerimònies de premis, on s’han visionat els treballs i s’han atorgat diplomes als guanyadors en més de quinze categories.

El pas següent era escollir els 7 millors curtmetratges i gravar un programa que presentés les obres seleccionades de les classes de 4rt a la resta de l’institut. Dit i fet, amb un gran treball per part d’un gran grup d’alumnat, s’ha aconseguit crear una proposta més que atractiva i divertida. S’ha d’agrair també al conjunt de professors i alumnes implicats la seva participació en la gravació d’un curt propi que també forma part del programa i ha causat sensació.

Durant els dies 12 i 13 de juny, en les dues últimes hores de classe, els alumnes han gaudit de la qualitat i creativitat dels millors curts de 4rt d’ESO. És important valorar el treball de tots els alumnes concursants, doncs la qualitat dels treballs aquest curs ha estat molt alta i la decisió de seleccionar als finalistes va ser molt difícil. Clicant al genial póster de l’Albert Lavagnini podreu accedir al programa que es va oferir a l’alumnat i que no té desperdici.

Degut al nivell mostrat, s’han atorgat 5 premis. Al voltant de 300 alumnes van poder votar els 7 curs i, finalment, el resultat va ser el següent:

1. Adrià Badiola per “Equipo de investigación: el caso del pollo sin cabeza”, que s’ha endut un trofeu gran, una targeta regal d’Amazon per valor de 60€, i un llibre signat.

1. Abril Asensio per “Estás viendo Disney Channel”, que s’ha endut un trofeu petit, una targeta regal d’Amazon per valor de 50€, i un llibre signat.

1. Manu Segovia per “Mujer sin corazón”, que s’ha endut una targeta regal d’Amazon per valor de 40€, i un llibre signat.

1. Claudia Pacheco per “Padre no hay más que uno 2: un nuevo hermanito”, que s’ha endut una targeta regal d’Amazon per valor de 30€, i un llibre signat.

1. Pol Soler per “Maneki Neko”, que s’ha endut una targeta regal d’Amazon per valor de 20€, i un llibre signat.

Destacar també els dos curts, de la Maya Pagán, la Maria Escobar i l’Emma Medina, que van entrar també al top 7.

El que és evident és que el nivell demostrat durant aquest curs demostra la gran qualitat tècnica de l’alumnat, la creativitat i el domini de les noves tecnologies. Esperem que l’any que ve el nivel sigui igual o millor encara.