Evolució i humanització cultural

Els alumnes de 1r de Batxillerat han tingut una xerrada-col·loqui amb l’arqueòleg Eudald Cardonell, codirector del jaciment d’Atapuerca. Ha parlat d’evolució i humanització cultural. L’Eduald Carbonell només fa una xerrada a l’any i enguany ha triat el nostre institut.

Ha meditat sobre el que som i com hem arribat fins aquí. De la importància del foc, del llenguatge i de la tecnologia i de com tot plegat ens ha convertit en l’espècie dominadora. També ha reflexionat sobre el present i el futur del procés d’humanització de la nostra espècie. I per acabar, ha valorat la guerra d’Ucraïna i Rússia com un element que demostra que encara no som humans, que la guerra provoca un procés d’autodestrucció com a espècie i que si no es reverteix provocarà el col·lapse dels sàpiens. Per tot plegat, ha afirmat que som una espècie poca-solta.

Els alumnes han pogut interactuar amb el Dr. Carbonell. Els ha preocupat molt la qüestió del col·lapse com a espècie. A més, s’han interessat per saber què som, cap a on anem i si hi haurà noves espècies en el futur.