Declaració de principis i filosofia del centre

La declaració de principis i la filosofia del centre són coherents amb les del Batxillerat Internacional.

Resum dels principis educatius que apareixen en el projecte educatiu del centre:

a) L’objectiu d’aquest centre és el desenvolupament actiu de totes les possibilitats i capacitats dels homes i dones pel que fa a la formació corporal, salut física, afectivitat, educació sexual, educació del pensament, llengua i expressió en general, educació estètica, coneixement i domini del medi a partir de la tecnologia entesa en un sentit ampli. Aquestes possibilitats els permetran contribuir a la realització d’una societat en què puguin progressar i gaudir dels resultats positius del procés històric.

b) L’institut donarà tanta importància a la relació educativa com a l’adquisició de continguts, per tal d’intentar formar persones amb personalitat i criteris propis.

c) Es respectaran les llibertats acadèmiques que corresponen als professors.

d) L’institut és coeducatiu. Per tant no discrimina entre homes i dones pel que fa a determinats mites, tabús i diferenciacions de rols entre home i dona, tot i que s’han de tenir en compte tots aquells valors positius que separadament s’han atribuït a un i altre.

e) L’institut és català. Hi haurà una tendència clara i definida de catalanització lingüística dels estudiants que no tinguin el català com a llengua pròpia en el marc d’un desenvolupament acadèmic plurilingüe.

f) L’institut és democràtic tant pel que fa a la gestió i organització interior del centre com qualsevol altra decisió que afecti el centre.

g) L’institut no adopta una opció ideològica concreta. Manté una actitud de respecte davant les diverses opcions ideològiques i de religions dels pares.

h) L’institut no exerceix una línia política de partit. Respectarà totes les opcions. Potenciarà la valoració dels fets socials que comportin una defensa o millora dels drets humans i del progrés col·lectiu del país.

La declaración de principios y la filosofía del colegio son coherentes con las del Bachillerato Internacional.

Resumen de los principios educativos que aparecen en el proyecto educativo del centro:

a) El objetivo de este centro es el desarrollo activo de todas las posibilidades y capacidades de los hombres y mujeres en cuanto a la formación corporal, salud física, afectividad, educación sexual, educación del pensamiento, lengua y expresión en general, educación estética, conocimiento y dominio del medio a partir de la tecnología entendida en un sentido amplio Estas posibilidades les permitirán contribuir a la realización de una sociedad en la que puedan progresar y disfrutar de los resultados positivos del proceso histórico.

b) El instituto dará tanta importancia a la relación educativa como la adquisición de contenidos, a fin de intentar formar personas con personalidad y criterios propios.

c) Se respetarán las libertades académicas que corresponden a los profesores.

d) El instituto es coeducativo. Por lo tanto no discrimina entre hombres y mujeres en cuanto a determinados mitos, tabúes y diferenciaciones de roles entre hombre y mujer, aunque se tendrán en cuenta todos aquellos valores positivos que separadamente se han atribuido a uno y otro .

e) El instituto es catalán. Habrá una tendencia clara y definida de catalanización lingüística de los estudiantes que no tengan el catalán como lengua propia en el marco de un desarrollo académico plurilingüe.

f) El instituto es democrático tanto en cuanto a la gestión y organización interior del centro como cualquier otra decisión que afecte el centro.

g) El instituto no adopta una opción ideológica concreta. Mantiene una actitud de respeto ante las diversas opciones ideológicas y de religiones de los padres.

h) El instituto no ejerce una línea política de partido. Respetará todas las opciones. Potenciará la valoración de los hechos sociales que comporten una defensa o mejora de los derechos humanos y del progreso colectivo del país.