Per què es va enfonsar el Titanic? Podeu preguntar-ho a l’alumnat de 2n de Batxillerat!

Els alumnes de Física de 2n de batxillerat varen assistir a un taller a l’ETSEIB (Escola tècnica superior d’enginyeria industrial de Barcelona – UPC) que consistia en esbrinar la raó de l’enfonsament del Titanic.

Un professor de la facultat mitjançant imatges i vídeos els hi va explicar que l’enfonsament va ser degut a la mala qualitat dels reblons que enganxaven una placa amb una altra i que formaven part de la proa del vaixell. Els reblons són d’acer i en aquell cas hi havia un % d’impuresa de sofre massa alt que feia que l’acer fos fràgil, fet agreujat per les baixes temperatures.

Els alumnes van experimentar com els tractaments tèrmics als que es sotmet l’acer fan variar molt la seva resistència i fragilitat.

CONNECTA’T AL FLOS, CONNECTA’T A LA UNIVERSITAT!