Sortida al Parlament amb 3r d’ESO!

El passat dimecres 2 de febrer, els alumnes de 3r del Federica Montseny van anar al Parlament de Catalunya per observar “in situ” quina és l’organització política del nostre territori.

Aquesta activitat ha tancat els treballs realitzats a classe sobre l’organització política de les societats i del territori, posant en pràctica tot allò après i donant l’oportunitat que els alumnes coneguin de primera mà la funció de representació del Parlament de Catalunya perquè, com a ciutadans i futurs electors, coneguin el seu funcionament. Amb aquesta sortida se’ls proporciona el coneixement de les institucions democràtiques per a facilitar-ne l’aprenentatge i treballar i fomentar els valors de la democràcia, la participació́, el diàleg, el respecte i el pacte per a contribuir a la formació́ de futurs ciutadans de ple dret.

Per mitjà d’un joc de rol que vam realitzar a classe, els alumnes van conèixer com s’elegeix el president de la Generalitat, ja que fan de diputats i simulen la sessió d’investidura del president així com l’existència dels grups parlamentaris, que són la traducció dels partits polítics al Parlament portant a terme les seves propostes.

La setmana prèvia a la realització de la sortida, els alumnes es van organitzar en grups parlamentaris (Llibertat, Tradició, Ecologia i Compromís). Cadascú triava, coneixent prèviament la ideologia i objectius, el grup al qual volia pertànyer de manera que l’arc parlamentari quedava repartit de manera desigual. Posteriorment, van triar el seu portaveu (i candidat a la Presidència del Govern) i establien els cinc punts del seu programa polític. Aquests punts els servirien per poder establir pactes i escollir president.
Aquesta activitat ha permès exercitar els alumnes en les eines democràtiques de la participació, el diàleg, el respecte, el pacte i la votació́, les quals fan possible el funcionament del Parlament de Catalunya i de tots els parlaments democràtics, i contribuir a la formació de ciutadans responsables i participatius en la nostra societat.

Després de l’activitat vam poder visitar els diferents espais del Parlament de Catalunya i la Sala de Plens i per acabar de completar la sortida vam realitzar un recorregut per les diferents edificacions que podem trobar per Barcelona i que, en un moment o altre de la nostra història, han tingut la seva funció institucional en la societat del moment.

CARRUSEL D’IMATGES

GALERIA D’IMATGES

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *