Let’s Clean Up Europe!

El passat divendres 7 de maig, els alumnes de primer de l’ESO i els de tercer de l’ESO que realitzen l’optativa de medi ambient, van sortir al bosc proper al centre (la Cometa, el Cremat i la Garriga gran) per participar en la campanya de neteja “Let’s Clean Up Europe!”.

Un total de 150 alumnes disposats a recollir residus acumulats per molts racons, sobretot les parts pròximes a vies de comunicació i zones urbanes. L’objectiu d’aquesta jornada era doble, el primer netejar el bosc i el segon el de conscienciar i donar llum al nostre alumnat d’aquesta problemàtica.

La jornada va ser molt satisfactòria, el nostre propòsit era recollir separant fraccions, però hi havia tants residus degradats que resultava força difícil recollir-ho per separat, així que vam prioritzar omplir el màxim de sacs possibles, tots de resta.

Van ser un total de 9 sacs recollits, més de 60 kg de brossa. I encara n’hauríem recollit molts més si haguéssim allargat la jornada. Tenim doncs un entorn on s’han acumulat molts residus a conseqüència de les males pràctiques de la població en general. Esperem que el nostre alumnat prengui consciència i critiqui aquests mals hàbits i a la llarga tinguem un entorn més net i més ben gestionat.

Agraïm la col·laboració del supermercat SPAR dels Pallaresos, per la donació de plàtans i fruits secs per tot l’alumnat de l’institut que van participar i també per a les escoles de primària i la llar d’infants dels Pallaresos. Ens van donar energia necessària per realitzar aquesta acció!

Moltes gràcies a tot el nostre alumnat per participar i fer del nostre entorn un espai més agradable. El municipi dels Pallaresos segur que us ho agrairà.