Caixes niu al bosc

A les 3 últimes hores del divendres dia 12 de febrer de 2021, els i les alumnes de l’alternativa d’Escola Verda de 3r d’ESO i els professors Cristina Arqué i Ignasi Rullo vam rebre als agents rurals del Tarragonès per poder penjar unes caixes niu al bosc del costat de l’institut. Aquestes les vam construir a 1r d’ESO i per fi les hi hem pogut donar l’ús que mereixen. Vam construir-ne amb diferents mides i característiques, basant-nos en les necessitats de cada tipus d’ocell que tenim a la nostra zona.

Per començar, quan van arribar els agents a l’institut, vam col·locar uns ganxos a les caixes per a poder penjar-les. Seguidament, ens vam posar mans a l’obra. Dues caixes niu les vam penjar a la zona que tenim al costat de l’hort, i la resta al bosc del costat de l’institut. El procediment va ser el següent: primer, buscar l’arbre més adequat per a col·locar la caixa i per això portàvem una gran escala (que ens van deixar la brigada de l’ajuntament) fins aquest. Una vegada l’escala era col·locada, un voluntari hi pujava fins dalt, mentre dues persones subjectaven l’escala. Quan ja trobàvem el punt on penjar la caixa niu, una altra persona pujava també, per donar-li la caixa i un tros de filferro. Passàvem el filferro pel ganxo  i el lligàvem a una branca de l’arbre. Quan ja en vam penjar set, vam fer una activitat sobre les petjades dels diferents animals que podem trobar en boscos del nostre entorn.

Va ser una activitat molt entretinguda, en la que vam aprendre molt sobre el bosc i els animals que hi viuen.

Amb aquesta activitat, ens hem adonat de la importància de saber escollir el lloc adequat per a col·locar la caixa niu segons l’espècie d’ocell que li farà ús. Estem molt contents d’haver pogut fer aquesta activitat, ja que feia molt de temps que volíem posar a prova la utilitat de les caixes que vam construir.

Mar Godino i Blanca Viñas, 3r d’ESO