Visita al Laboratori d’Injecció d’EURECAT

El passat 18 d’abril els alumnes de 1r i 2n del CFGS de Programació de la Producció en Fabricació Mecànica, perfil Motlles i Matrius, van fer una visita al Laboratori d’Injecció d’EURECAT (Centre Tecnològic de Catalunya) pertanyent a ASCAMM (Associació Catalana de Motlles i Matrius) i on treballen un gran nombre de científics i tecnòlegs que porten endavant molts projectes d’R+D (Recerca i Desenvolupament) amb empreses de molts sectors industrials (Automoció, Aeronàutica, Béns d’Equip, Alimentació, etc.)
A aquesta visita els nostres alumnes van poder veure les diferents màquines d’injecció del Laboratori i les seves particularitats. Amb aquestes màquines injectores es fan els assajos per comprovar el correcte funcionament del motlle i la correcta qualitat, tant d’aspecte com de dimensions, de les peces de plàstic injectades. D’aquesta manera s’aconsegueix determinar els paràmetres de màquina necessaris per, posteriorment, fer la fabricació en sèrie d’aquestes peces de plàstic. A més a més, un tècnic d’EURECAT ens va parlar sobre els defectes més habituals que acostumen a sortir a les peces de plàstic injectades i com es poden corregir.
Ha estat una visita certament interessant!