Nova màquina departament Fabricació Mecànica

El Departament de Fabricació Mecànica de l’Institut el Palau incorpora una nova màquina a les seves instal•lacions. Es tracta d’una màquina d’electroerosió de la marca suïssa Charmille que funciona amb tecnologia de control numèric (CNC). Per tant, es tracta d’una màquina programable des de l’exterior i a partir d’una consola a partir de la qual se l’hi van entrant els valors i els codis per posar-la en marxa.

Es tracta d’una màquina de segona mà perfectament revisada per l’empresa SiM de Castellbisbal que es dedica a la comercialització de maquinària industrial, especialment de màquines de control numèric i d’alta qualitat.
Pel nostre departament és un equipament que s’ha tornat imprescindible especialment per la posta en marxa del nou Mòdul Superior de Motlles i Matrius i que ja fa dos anys que està implementat. Alhora, es podrà utilitzar des de primer curs, ja que els temaris especialment de taller, així ho exigeixen.

I si ens preguntem com funciona, cal dir que aquestes màquines arrenquen material sense tocar la peça, cosa que la fa molt útil per realitzar operacions complexes, com per exemple fer forats prims i profunds on una broca es podria trencar. També per mecanitzar formes en plans inclinats difícils de realitzar amb màquines convencionals i, en general per obtenir formes rares en peces d’acer per a motlles especialment. Tot això s’aconsegueix a través de la generació de xispes (arc elèctric) que arriben a tenir una temperatura de 30000C i que van fonent el material de manera controlada pel programa introduït.

Aquestes són les màquines que, conjuntament amb el Tall per Laseri les màquines-eina de control numèric projecten el Departament de Fabricació Mecànica cap un futur professional de qualitat i al què no es pot renunciar.
Els alumnes del departament de fabricació mecànica, podran gaudir d’aquesta instal•lació des del curs 2021-22. Així doncs, tothom qui els atragui la maquinària, la fabricació de peces, les soldadures i els muntatges metàl•lics, ara més que mai poden escollir aquesta oferta professional que teniu ben a prop.

DEPARTAMENT DE FABRICACIÓ MECÀNICA

MAKING DE FUTURE