Jornades tècniques CCFF 20 febrer 2020

El passat dia 20 de febrer, per la tarda, es varen realitzar jornades tècniques de formació professional a l’institut El Palau. Aquestes jornades tècniques pretenen acostar l’empresa a tot l’alumnat de cicles formatius tant de grau mitjà com de grau superior, així com posar en contacte diferents empreses entre elles.
La jornada començà amb una rebuda per part de direcció de tots els ponents i seguidament varen començar les exposicions davant de tot l’alumnat.

Per part de la família de fabricació mecànica eren les vuitenes jornades i varen tenir tres ponents.

L’empresa “Forminsa” de Castellvell i el Vilar, dedicada a l’estampació de peces per a la indústria, va explicar els diferents processos que realitzen en les seves instal·lacions. Va mostrar amb vídeos tota l’automatització de la seva empresa i com una mitjana empresa pot fabricar per a tot el món.

L’empresa “Galagar”, dedicada a la fabricació i distribució de màquines de soldadura, va exposar les últimes tecnologies de que disposen les empreses del sector. Va fer una exposició molt pràctica i visual amb les mateixes màquines a dins de l’aula.

L’empresa “Fanuc”, fabricant i distribuïdora de robots i màquines CNC va tancar la jornada amb una proposta explicativa aplicada a totes les diferents indústries que s’havien vist en les ponències anteriors. Robòtica, visió artificial i màquines CNC d’última generació.

L’alumnat dels diferents cicles varen quedar molt contents i satisfets de les ponències i alguns es varen interessar per treballar o acabar la seva formació en aquestes empreses.

Per part de la família de Electricitat-electrònica la primera xerrada va ser de la tecnologia KNX, per part de Oscar Oscar Aniorte, Tècnic Commercial Responsable ECOXPERT & KNXPartner a l’empresa Schneider Electric, es va donar una visió del que es KNX i un cas concret de programació amb un software específic que te l’empresa.

Per la segona xerrada es va convidar ex alumnes: Christian , David i Jose. El primer va realitzar la FP dual a l’empresa Efaige energia i ara continua amb contracte a l’empresa. El segon es el responsable de l’empresa automatismes que ja portava el seu pare, el tercer alumne, té una empresa pròpia d’instal·lacions.

Van animar a tot l’alumnat agafar-se els estudis seriosament, per altre part, tots ells, van reivindicar i constatar que  hi ha una gran manca de tècnics qualificats.

Per part de la família de administració i gestió va rebre la visita del Regidor d’Igualtat de l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca que va oferir una Xerrada amb posterior diàleg a l’alumnat de 1er de Gestió administrativa.

Des de les Escoles Velles ens van oferir una Xerrada sobre Orientació laboral i cerca de feina per l’alumnat de 2n de Gestió administrativa.

Pels grups de 1er i 2n d’ Administració i Finances ens va oferir una Xerrada-col·loqui el Sergio Carbó, emprenedor i innovador empresarial.

Van ser totes un èxit d’audiència i una bona oportunitat d’aprenentatge.