Institut El Palau, finalista de les 24h d’innovació de Barcelona

El passat divendres 29 d’abril, l’Institut El Palau va quedar finalista a les 24 d’innovació de Barcelona amb un equip format pels alumnes Emmanuel Bonsu, Carlos Escudero, Joan Leria, José Montalbán, Nil Parellada i Rubén Sánchez, el professorat shaker Enrique Rojas i Simon Lacort, recolzats pel professorat de suport Roser Alarcón.
Les 24h d’innovació és un esdeveniment exclusiu per alumnat de cicle formatius que es fa un cop l’any on participen 24 empreses reals que presenten 24 reptes reals que s’han de solucionar en 24h. Aquest any s’ha fet de manera híbrida on s’ha combinat un Hub a Barcelona i diferents School Hubs repartits per Catalunya, Espanya, Italia i Holanda. Han participat 68 equips dels que 24 han passat a la final, i l’Institut El Palau ha estat un d’ells amb el repte presentat per l’empresa DICOMOL.

Per resoldre el repte es va utilitzar la metodologia del DESIGN THINKING. Aquesta metodologia té 7 fases: conèixer l’equip, empatia, definició, ideació, prototipatge, test i presentació. Cada empresa va presentar el seu repte a un grup d’equips, i aquests van competir entre ells per passar a la final.
En la fase d’empatia és on es va conèixer el repte i, a través de la plataforma Zoom, es va poder preguntar a l’empresa tots els dubtes referent al propi repte i a l’empresa en sí mateixa. La resta de la jornada va continuar amb les altres fases de les 24h.
Per poder passar a la final, l’equip del Palau va treballar de valent tota la nit per tal de poder tenir una presentació i un vídeo de la defensa de la seva proposta de solució pel repte presentat per DICOMOL. En aquest repte hi havia dos centres més: l’institut de Mollet del Vallès i el CIFP Ciudad de León.

A les 9h del matí del 29 d’abril ja estava la feina grossa fet i ara només tocava esperar el resultat. Finalment, a les 10h es va saber que l’Institut El Palau havia passat a la final. El següent pas va ser fer la defensa en directe de la proposta de solució. La competició va pujar de nivell ja que es competia entre idees de reptes diferents. El Joan i el Rubén van fer una excel·lent defensa de la proposta, recolzats per la resta de l’equip, en Nil, en Jose, en Carlos i l’Emmanuel.

El pòdium va ser: 3r classificat, l’IES Paco Ruiz pel repte 5 CAIXABANK TECH; 2n classificat, l’institut Caparrella pel repte 24 VUELING; 1r classificat, l’institut Antoni Algueró pel repte 20 TMB.
Moltes felicitats pels guanyadors i per tot l’alumnat i professorat que ha participat en aquest esdeveniment que ha sigut espectacular. Esperem poder continuar participant en els següents anys amb més equips i gràcies a la direcció del centre que va permetre poder participar en aquest esdeveniment des del propi centre durant les 24h que va durar.
No volem acabar aquesta entrada sense fer menció al premi que es va endur l’alumne Jose Montalban. Va guanyar un ipad, d’entre 300 participants, responent a unes preguntes que es feien al llarg de la presentació dels premis. Gaudeix-lo!