Finalistes al Premi de la Premsa Comarcal a la Solidaritat

Els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut El Foix de Santa Margarida i els Monjos, Lluc Benedicto, Ànnia Ferrer, Sira Llenas i Èrica Nortes, han quedat finalistes, juntament amb quatre centres més, al Premi de la Premsa Comarcal a la Solidaritat destinat a estudiants d’ESO de centres d’Ensenyament de Catalunya, que va ser convocat a inicis de curs per l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal, arran de la celebració del seu 40è aniversari.

L’objecte de la convocatòria consistia en l’atorgament de premis a reportatges sobre solidaritat, entenent per solidaritat els valors que ajuden a una convivència igualitària entre les persones i col·lectius de diferent índole. El reportatge havia de versar sobre un tema de solidaritat en l’entorn pròxim o dins de la comarca de l’alumne o l’institut.

El treball realitzat pels alumnes del Foix es titula Avis i pandèmia: entre la por i l’enyorança i aborda la situació en què es van trobar els avis de la comarca, durant la pandèmia de Covid-19. Per a la investigació el grup va idear dues entrevistes, una a la Carmen, que va viure la pandèmia a casa de la seva filla juntament amb les seves netes adolescents, i una altra a l’Angeleta, que la va viure sola a casa seva.
També es van preparar dues enquestes totalment anònimes, una per famílies que havien tingut una persona gran a casa, i una altra per a les famílies en què els avis i àvies s’havien hagut de quedar sols a casa seva.

Els premis tenen una dotació econòmica, la part més important de la qual va dirigida a una entitat sense ànim de lucre de la comarca triada pels mateixos alumnes.Tant els alumnes com l’entitat triada ja rebran una quantitat pel fet d’haver quedat finalistes.

L’acte de lliurament se celebrarà el 19 de novembre al Palau de la Música en un acte conduït per Òscar Dalmau.