Jornada Unistem Day 2024

Els alumnes de 2n de batxillerat el dia 22 de març van participar juntament en la Jornada
Unistem Day 2024 que va tenir lloc a la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona.
La intenció d’aquesta jornada és estimular l’interès dels joves o potser fer-los descobrir una vocació per la ciència i la investigació científica a partir de temes i problemes en el context de la investigació amb cèl·lules mare i noves teràpies regeneratives.
Aquesta experiència no només va enriquir el coneixement científic dels nostres alumnes, sinó que també va donar una visió àmplia dels diferents àmbits professionals implicats en la recerca a més a més de fomentar la seva curiositat, creativitat i col·laboració.
Felicitem els nostres alumnes per la seva implicació i entusiasme durant aquesta jornada.

Èxit de la 3a edició de la Mostra de Projectes

Per tercer any consecutiu, la Mostra de Projectes de 3rP i 4t FIL ha estat tot un èxit. El 20 de març l’alumnat de 3rP i 4t FIL van convidar professorat, familiars i amics a un acte organitzat a la Sala Alguer per veure els diferents projectes en què han treballat des de l’inici de curs. Després d’una breu presentació, els convidats van passar pels diferents estands en què els alumnes presentaven els seus projectes d’allò més variats: des de projectes de ciència i tecnologia (com ara una maqueta de l’àtom i una maqueta a escala de l’aula) fins a projectes de l’àmbit lingüístic i social (com ara tríptics d’edificis històrics dels Monjos o un mapa del món) i projectes relacionats amb el món empresarial. L’acte, que també va comptar amb la presència de membres de l’ajuntament, es va tancar amb un berenar ben merescut!

Sortida de 3r d’ESO al cinema Kubrick

El 20 de març tot l’alumnat de 3r ESO va anar a veure ‘Pa negre’ al cinema Kubrick de Vilafranca en el marc de l’assignatura de Català. Després de treballar el context històric del film en les matèries de Català i Socials, tot l’alumat va anar a veure aquesta pel·lícula ambientada en la postguerra i molt premiada quan es va estrenar. Malgrat la duresa dels temes que s’hi tracten, la majoria d’alumnes van sortir del cinema impressionats per la intriga de la trama, l’ambientació històrica i la bona feina dels actors.

2n de Bat: Visita a Corbera d’Ebre

El passat 21 de març els alumnes de 2n Batxillerat vam visitar la part antiga de Corbera d’Ebre, població on encara podem observar els estralls de la Guerra Civil, el centre d’interpretació de 115 dies i les trinxeres de les Devees, escenari de la batalla de l’Ebre. Aquesta sortida ens ha servit per poder comprendre millor l’impacte de la Guerra civil espanyola sobre la població i el testimoni de les víctimes que van sobreviure al conflicte. La sortida ha permès als i les alumnes poder analitzar els coneixements adquirits a l’aula observant un escenari real on encara queden evidències del conflicte bèl·lic. Considerem molt important el coneixement dels testimonis dels veïns del poble de Corbera per poder conservar la memòria històrica i la defensa dels valors democràtics.

Visita professorat MUFPS

La Laura Fonoll, la Luisa Calderón i la Susana Alcalde han visitat l’ Escola Pia de Vilanova junt amb altres professores de l’Institut Alexandre Galí, l’ Institut Francesc Xavier Lluch i Rafecas i les Escoles Salesianes de Sarrià. Vam reflexionar sobre diferents aspectes de ser centre formador fent especial èmfasi en els protocols d’ acollida que tenim quan ens arriben els alumnes de màster de les universitats. Compartir reflexions i experiències ens permet detectar els nostres punts forts i febles per segui millorant i esdevenir un centre formador de referència. Ara ens toca a nosaltres obrir les portes del nostre centre a altres centres i seguir aprenent els uns dels altres.

Cangur a l’Institut El Foix

Avui hem celebrat a l’institut, com molts altres centres de Primària i Secundària del nostre país, la 29a edició de les Proves Cangur de Matemàtiques. Setanta alumnes del nostre centre de tots els nivells, des de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat, van dedicar una hora i quart del seu horari lectiu a resoldre individualment 30 reptes de caràcter matemàtic i amb un grau creixent de dificultat. L’alumnat del nostre centre participa de forma voluntària a aquesta activitat promoguda pel Departament de Matemàtiques i n’hi ha força que no s’han volgut perdre cap edició des que van tenir l’opció d’inscriure-s’hi, a 5è de Primària. Previsiblement durant la celebració de la festa de Sant Jordi es lliurarà un petit premi com a detall distintiu als millors classificats del centre en cadascuna de les categories. Des del centre ens satisfà la bona resposta que obtenim any rere any a aquesta convocatòria a la Festa de les Matemàtiques. Felicitem a tots i totes les participants per deixar-vos seduir per aquesta disciplina i us encoratgem a tornar-hi el curs vinent. Totes i tots ho heu fet MOLT I MOLT BÉ!