Pensar, compartir i crear

Les tutories són un espai de cohesió i funcionament del grup.

A banda del seguiment diari del ritme del curs,  a la tutoria treballem aspectes relacionats amb l’autoconeixement, l’autoestima, el creixement personal, l’orientació acadèmica i altres temes d’interès de l’alumnat.

Alguns dels temes es gestionen i es dissenyen des de l’equip docent i altres es presenten en forma de taller que duen a terme professionals externs.

En algunes aules d’ESO, els temes tractats a la tutoria es vinculen amb la matèria de Ciutadania i Valors. Us presentem dues activitats que hem fet a principi de curs amb l’objectiu de cohesionar el curs.

D’una banda, cadascú ha escrit en un full els valors que haurien de caracteritzar la ciutadania.

Els valors triats per un grup de quart són: respecte, comprensió, sororitat, generositat, simpatia, empoderament, amabilitat, valentia, comprensió, optimisme, solidaritat, companyonia, empatia, paciència, confiança, afecte, llibertat, generositat, esperança, humilitat, tolerància, escolta activa, honradesa, destresa.

D’altra banda, hem construït un mural a partir del perfil de les mans del grup. Cadascú ha escrit allò que pot aportar al grup: saber escoltar, felicitat i diversió, empatia, seguretat, afecte, amor, confiança, tranquil·litat i harmonia, empatia, ajuda, suport, simpatia, alegria, ajuda, paciència, estima.

Activitats d’aquest tipus ens ajuden a conèixer el nostre alumnat, treballar valors i promoure actituds que afavoreixen la convivència i els valors.