Dones emprenedores

A partir del Dia mundial per a l’eliminació de la violència envers les dones (25 de novembre), l’alumnat d’Emprenedoria de 4t d’ESO treballa biografies de dones que han emprès camins innovadors en diferents àmbits econòmics, socials i polítics.

Cada alumne/a busca informació d’una dona reconeguda pels seus èxits en aquells àmbits, de la qual només se li facilita una pista conceptual i una fotografia, projectada en pantalla. En descobrir de qui es tracta, l’alumnat continua la recerca per tal de seleccionar elements clau de la biografia d’aquella persona i posa èmfasi en les dificultats que va haver de superar per la seva condició de dona, o pel que va defensar en contextos de patriarcat.

Al final de l’activitat, els/les alumnes comparteixen amb el grup la seva pròpia recerca i descobreixen les possibilitats que té l’emprenedoria com a motor de canvi, també en situacions de discriminació, les quals  són originàries de situacions de violència.