Disseny del 2n mural al Montessori

Aquest cap de setmana una part del nostre alumnat pintarà un mural a l’Escola Maria Montessori. L’alumnat que hi participa pertany a l’optativa d’EVP de 4t que ha escollit fer aquesta activitat com a Servei Comunitari.

Enguany la temàtica del mural és la coeduació i durant el primer trimestre va participar dels tallers “Ni etiquetes ni uniformes” per entendre millor la diversitat de gènere i sexe, els estereotips i estigmes socials. L’alumnat de 6è de l’Escola Maria Montessori també va fer aquests tallers i amb les seves conclusions van formalitzar l’encàrrec del motiu del mural:

• No a la discriminació
  • Tots podem decidir la nostra identitat de gènere
  • Tots podem opinar
  • Tots tenim dret a ser el que vulguem
  • No a les etiquetes
  • No assumeixis el gènere de cap persona

Durant el segon trimestre tot l’alumnat d’EVP ha intentat sintetitzar aquest missatge i transformar-lo en imatges que permetin la comprensió de tota la comunitat educativa del Montessori més enllà de l’alumnat implicat en el projecte.

Aquest dilluns, part de l’alumnat que pintarà aquest cap de setmana ha fet la presentació del mural, explicant tots els elements i condicionants tinguts en compte. La proposta final de disseny ha estat realitzada per la professora i encarregada del projecte Beatriz Marcos, recollint totes les idees de l’alumnat, trobant un llenguatge identitari i una proposta factible. L’alumnat del Montessori ha acollit molt bé la proposta i esperem que aviat gaudeixi del resultat.