Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència

Des del departament de ciències s’han organitzat diferents activitats en relació amb el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència que se celebra el dia 11 de febrer.

Per un cantó, l’alumnat de diferents nivells de l’ESO i batxillerat, durant aquesta setmana, ha participat en la resolució d’un qüestionari a través d’un codi QR i en un concurs a Instagram sobre tres exposicions situades a diferents espais del nostre centre. Aquestes exposicions homenatgen dones rellevants en diferents àmbits científics.
Per un altre cantó, s’han realitzat diverses lectures sobre dones que han lluitat per destacar en l’àmbit científic com ara Rachel Carson Rita o Levi-Montalcini.

A més a més, els alumnes de quart d’ESO han pogut realitzar per videoconferència una entrevista a la Doctora Nàdia Villacampa, mànager en transferència tecnològica i investigadora en Alzheimer que, actualment, viu i treballa a Bonn (Alemanya).

I és que, malauradament, mentre les dones rebin beques més modestes que els homes, siguin minoria en les acadèmies científiques així com a algunes carreres universitàries i, en general, puguin accedir molt menys als alts càrrecs, continuarà sent necessari celebrar dies internacionals de la Dona i la Nena a la Ciència…