III Jornada pedagògica_la creativitat a les aules

El passat 12 de juny es va celebrar la III Jornada pedagògica: la creativitat a les aules.

En aquesta jornada es  va presentar el projecte d’innovació educativa de l’àmbit artístic del CESIRE, on es va  reflexionar sobre el paper transformador de l’art dins de centres educatius.
L’Escola Joan Miró de Canovelles i Escola Ferrer i Guàrdia de Granollers van presentar un col·loqui sobre la transformació del centre de la mà de les arts.
Dins de la segona part de la Jornada,  diversos centres de primària i secundària vam compartir experiències de creativitat. Beatriz Marcos, com a cap de Departament de Visual i Plàstica del nostre centre,  va parlar sobre l’experiència  Sortim de l’aula, on es treballa la idea de deixar empremta en l’alumnat, el centre, el barri i la ciutat a través de la creació de diversos murals.
Aquesta iniciativa, que va començar ja fa tres anys, va néixer de la necessitat detectada per l’alumnat de millorar la imatge exterior del centre i reforçar la nostra identitat. El primer any es va retolar la façana amb el nom del centre i textures visuals. El següent curs va coincidir amb el redisseny del logotip i es va voler presentar a la societat tot reforçant el vincle amb la ciutat amb la representació en un Skyline dels principals edificis i monuments  que configuren el patrimoni històric i cultural de Rubí. Aquest curs la nostra façana ha estat rehabilitada amb un paisatge lligat a la natura intentant reflectir que el Duc de Montblanc és Escola Verda amb el logotip de DucVerd i Som Escola Pública.

Dins del Servei Comunitari una de les propostes ha ser pintar un mural en la façana posterior del centre amb un clar caràcter divulgatiu que ha volgut commemorar els 50  anys de l’arribada de l’home a la Lluna. Un mural a tocar d’una àrea infantil i prop del centre de primària Ramon Llull.

Beatriz Marcos va subratllar la implicació indispensable de l’alumnat tant de l’optativa de Visual i Plàstica o del Servei comunitari, ja que són activitats que es porten a terme fora d’horari escolar amb una gran dosi de motivació i esforç.

L’acte va tancar-se amb una dinàmica de creativitat on els participants varen gaudir d’un photocall, pintant una obra col·laborativa.