Tenim la paraula
17/06/21Aquesta setmana s’ha fet públic el veredicte del concurs Jo tinc la paraula, organitzat pel Departament d’Educació, i dos grups del nostre centre han quedat finalistes. Són la Jana D, la Maroua E i en Guerau C de 2n ESO C; i la Paula S i la Clàudia M de 1r de Batxillerat. De tots ells la youtuber i presentadora de l’acte, Laura Grau, en va destacar que “vocalitzen millor que ella”.
Els felicitem per la gran tasca feta no només d’ells sinó de tots els alumnes del centre que hi han participat.
Treball de síntesi de 3r d’ESO
17/06/21Avui els alumnes de 3r d’ESO han assistit a la xerrada de Cooperació Osona Sahara i la d’Adfo. Volem agrair aquestes entitats per explicar-nos la feina que fan. Ha estat molt interessant.
També han anat a l’Ajuntament de les Masies de Voltregà per conèixer les entitats del Voltraganès i demanar tots els dubtes per poder crear la nostra entitat. Moltes gràcies per atendre’ns.
Fractals
17/06/21Excursió a Sant Martí Xic
17/06/21Taller de geometria
10/06/21Com que aquest any no hem pogut portar els alumnes al museu de les matemàtiques de Catalunya (mmaca). El Bernat del mmaca ha vingut a l’institut i ens ha portat un taller de geometria manipulativa amb escuradents i plastilina i també amb globus.
L’experiència ha permès conèixer el concepte de volum i investigar la construcció de poliedres d’una manera original i divertida. El resultat ha estat un èxit.
Batxillerat 2021-2022
08/06/21Matrícula: del 12 al 16 de juliol
On podeu exposar els vostres dubtes? Per correu electrònic a8060976@xtec.cat o truqueu al 938572672
Alumnes preinscrits al centre 09/07/2021
Alumnes assignats al centre amb indicació de la primera petició a 09/07/2021
L’hort de l’institut
07/06/21Aquest curs els alumnes de 1r d’ESO hem treballat de valent a l’hort de l’Institut!!! Hem pogut fer dues collites (bledes, cols, enciams, escaroles, cebes, alls,…). Hem estudiat el procés tecnològic de l’hort, la biodiversitat de l’hort i el funcionament dels ecosistemes, tot emprant també les noves tecnologies.
Ajudem als nens Rohingyes
07/06/21Els alumnes de 1r d’ESO, que a l’assignatura de Cultura i Valors, han participat a la ONG Save the Children per ajudar als nens Rohingyes que estan al Camp de refugiats de Cox’s Bazar.
Era una activitat voluntària (hi han participat només els que han volgut) van fer uns punts de llibre i els diners que recaptaven al vendre’ls els hem enviat a la ONG.
Les fotos són amb els diplomes que els han enviat els de Save the Children per la seva solidaritat.
Servei comunitari
01/06/21Els alumnes de 3r d’ESO van portar a terme aquest divendres la realització del servei comunitari que consistia en fer una videotrucada amb els alumnes de sisè de l’escola Voltregà i fer-los una xerrada sobre diferents temes que ells s’han estat formant com ara el ciberassetjament, el sexting, el grooming, la netiqueta i l’ús segur de les xarxes socials. Tal i com es pot veure en les imatges haver-ho de fer a través de videotrucada va ser tot un repte, però van preparar les xerrades amb un enfocament dinàmic i participatiu on van anar interactuant amb els alumnes de sisè. Des de l’escola van valorar molt positivament tota la informació rebuda i el format de les activitats.
Vam aprofitar per recordar als alumnes de sisè que l’any vinent faran primer d’ESO i que si mai tenen algun problema relacionat amb el tema poden demanar consell o ajuda als alumnes que els han fet la formació, que l’any vinent faran 4t i estaran encantats de poder-los ajudar. Aquest era l’objectiu últim del servei.
Matinal de medi ambient
25/05/21Els alumnes de 1r d’ESO han tingut l’oportunitat de participar a la “Matinal de medi ambient” organitzada per l’Ajuntament de Les Masies de Voltregà. Durant la jornada han realitzat dos tallers:
– Creació d’un hotel d’insectes, per a afavorir els insectes pol·linitzadors que ens ajuden a produir els nostres aliments.
– Visita guiada a la colònia d’ocells d’Espadamala, una de les més importants d’Europa, per a conèixer i valoritzar el nostre entorn.
La sortida ha estat molt pràctica, amena i formativa!
Sortida a Besalú
25/05/21Geogep
25/05/21Ceràmica
24/05/21A l’assignatura de dibuix tècnic de 1r de batxillerat vam buscar informació de pintors que en la seva obra havien utilitzat formes geomètriques, com Mondrian, Kandinsky, Escher, Picasso, etc. De Picasso ens vam fixar en els plats de ceràmica que havia fet i vam decidir fer-ne amb argila i esmalt. Això ens va permetre utilitzar el forn de ceràmica que tenim a l’institut.
























