VIATGE FINAL DE CURS A CANTÀBRIA – 4T D’ESO

Del 15 al 18 de juny, l’alumnat de 4t d’ESO ha gaudit del viatge de final d’etapa a Cantàbria. Han estat uns dies plens d’activitats, natura i convivència, en què hem pogut practicar surf, fer barranquisme i anar amb canoa.

També hem visitat Santander i la platja de Pechón, descobrint paisatges espectaculars i compartint moments molt especials. El viatge ha anat molt bé: ens hem divertit molt, hem enfortit vincles i hem viscut una experiència emotiva, plena de bones vibracions, que segur que recordarem durant molt de temps.

Un gran final d’etapa per a una promoció molt especial!

EL NOSTRE HORT: UN GRAN PROCÉS D’APRENENTATGE

El Projecte Hort de Ciències Naturals i Tecnologia a 1r d’ESO ha donat els seus fruits!! 

Hem collit les nostres verdures ecològiques (enciams, escaroles, cebes, alls, bledes, porros i espinacs), que vam plantar al primer trimestre. Hem aconseguit que sobrevisquin tot l’hivern gràcies als regs gota a gota i als hivernacles que vam dissenyar i construir.  També hem après molt sobre el cicle de vida de les plantes, el sòl, la biodiversitat de l’hort, i com fer adobs i remeis naturals contra les plagues.

A més, hem après a organitzar el treball i les eines de l’hort, treballar en equip i a compartir-ho tot.

I tot això començant l’hort des de zero! Repte assolit!

COLÒNIES – 1R D’ESO

L’alumnat de 1r d’ESO ha gaudit d’unes colònies d’un dia i una nit, una experiència que els ha permès conviure, compartir moments i reforçar els vincles fora de l’aula.

Durant l’estada, han participat en diverses activitats, com ara muntar a cavall, fer jocs de nit i visitar un museu, combinant l’aprenentatge amb la diversió i la convivència.

Aquestes colònies han estat una oportunitat per fomentar l’autonomia, el treball en equip i la cohesió del grup, tot vivint experiències enriquidores en un entorn diferent de l’habitual.

LLUMS DE TAULA – 2N D’ESO

A 2n d’ESO construïm llums de taula. Durant el 3r trimestre, els alumnes de 2n han estat treballant en el disseny i la construcció d’un llum. Ha estat un període intens en què hem corregut molt per poder tenir totes les peces acabades a temps, però els alumnes han respost molt bé davant del repte.

Projecte DISPARATS a Tecnologia i Robòtica (3r d’ESO)

L’alumnat de 3r d’ESO ha participat en el projecte DISPARATS dins la matèria de Tecnologia i Robòtica. Durant aquesta experiència, han dissenyat i construït un coet i el seu corresponent paracaigudes, posant en pràctica coneixements de disseny, enginyeria i programació.

A més, han programat una placa micro:bit per recollir dades durant el vol, com ara l’acceleració, la temperatura i l’altura assolida. Aquest projecte els ha permès treballar de manera pràctica el mètode científic, l’anàlisi de dades i la resolució de problemes, tot fomentant la creativitat i el treball en equip.

Enllaços per veure vídeos: IMG_0189 IMG_0193 IMG_0191 IMG_0190 IMG_0194 IMG_0195

PROJECTE: PLANTEM UN ARBRE!!

 Els alumnes de 1r d’ESO estudien, trien i planten l’arbre de la seva promoció. Enguany és un BOIX GRÈVOL.

Com cada any, els alumnes de 1r d’ESO han plantat un arbre al pati de l’institut, que és l’arbre de la seva promoció. Aquest arbre és el símbol i el testimoni del seu pas per l’Institut del Voltreganès.

Durant el projecte, realitzat a les àrees de Ciències Naturals, Tecnologia i Tutoria, els nens i les nenes de 1r d’ESO primer estudien les característiques dels arbres (han de ser espècies que s’adaptin bé al clima i l’entorn del pati de l’institut), després trien entre tots l’arbre que volen plantar, i, finalment, el planten!

Enguany han triat un BOIX GRÈVOL, un arbre de fulla perenne que ens donarà vida tot l’any i que farà ben bonic al pati amb els seus fruits vermells!

Presentació de la novel·la titulada: “Les anomalies”

Avui divendres 12 de juny a la biblioteca municipal s’ha fet la presentació del llibre “Les anomalies”. Una novel·la de ciència-ficció escrita per l’alumnat de 3r d’ESO des de la PGA de català.
A l’acte ha assistit un públic que ha demostrat gran interès en el procés creatiu, i que ha demanat moltes coses sobre els personatges, l’argument entre altres.
Hem deixat una còpia a la biblioteca per si algú està interessat en llegir-lo. Animeu-vos.
Una experiència molt maca per tothom.

Recerca, Creació i Servei: Històries del nostre poble

Hem acabat el projecte de 4t d’ESO dins de l’àmbit de Recerca, Creació i Servei, en l’àrea de Comunicació i Llengua. El repte, proposat per Ràdio Voltregà, consistia a crear un programa de ràdio sota el nom de “Històries del nostre poble”, dedicat a tractar temes rellevants del municipi i a donar veu a persones i entitats del nostre entorn.

El programa es va enregistrar en format podcast i el podeu escoltar complet en aquest enllaç: https://www.ivoox.com/programa-institut-4rt-eso-audios-mp3_rf_175257100_1.html

El resultat ha estat tot un èxit i ens ha permès descobrir històries molt diverses: des de la trajectòria del Club Patí Voltregà, passant per entrevistes a esportistes destacats, fins a una conversa per conèixer millor el Club de Tennis o el testimoni d’una persona que va arribar a viure a Sant Hipòlit procedent del Marroc. Han estat històries interessants, enriquidores i, sobretot, molt humanes.

Reconeixement a l’excel·lència matemàtica – Arnau Salada Soler

Felicitem l’Arnau Salada Soler, alumne de 2n, pel seu excel·lent resultat a les Proves Cangur 2026, on ha aconseguit la 2a posició de Catalunya en la seva categoria.

Aquest reconeixement és fruit del seu talent, esforç i interès per les matemàtiques, i ens omple d’orgull com a comunitat educativa.

Des de l’institut, volem felicitar-lo sincerament per aquesta fita i animar-lo a continuar desenvolupant les seves capacitats i la seva curiositat intel·lectual. Estarem encantats d’acompanyar-lo en aquest camí de creixement i aprenentatge.

Enhorabona, Arnau!