Cooperativa

La cooperativa és un projecte consolidat al centre que s’entén com un recurs metodològic per garantir que alumnes amb dificultats d’aprenentatge esdevinguin els actors i principals protagonistes a l’hora de crear, liderar, gestionar i portar a terme un projecte complex d’emprenedoria que comporti el desenvolupament de competències significatives com a base cap al rellançament de la seva trajectòria formativa i del seu progrés personal.

El treball educatiu de la cooperativa es basa principalment en tres fonaments teòrics: el treball per projectes, l’educació a l’emprenedoria i l’aprenentatge cooperatiu.

Els objectius són:

• Oferir unes competències emprenedores i laborals que ajudin els alumnes en un futur a afrontar el seu futur laboral, especialment als  d’entorns més vulnerables.
  • Ajudar els alumnes a desenvolupar les “altres intel·ligències” en el marc de la teoria de les intel·ligències múltiples.
  • Fer dels alumnes els autèntics protagonistes de la cooperativa i en conseqüència del seu aprenentatge.
  • Engrescar els alumnes i recuperar la seva motivació per aprendre i estudiar.