Sortida de tutoria de 4t d’ESO

El 3 d’octubre de 2014 l’alumnat de 4t d’ESO d’aquest institut va fer una sortida tutorial. Els objectius eren conèixer-nos tots/es una mica millor i veure com és possible gaudir dels coneixements acadèmics en la vida diària. Vam anar a Barcelona a descobrir alguns dels secrets de Ciutat Vella. Tot baixant la Rambla, on la Sandra va fer esment a algunes de les seves curiositats, arribarem al mercat de la Boqueria, en el que vàrem poder gaudir dels seus vius aparadors i conèixer una gran varietat d’aliments. Els alumnes  es van convertir en “paparazzis” tot recollint les millors imatges que les parades multicolores els oferien. I des d’allà, tot xino – xano vam anar a petar a la plaça Sant Jaume. Allà vàrem topar amb una manifestació… (”que  estrany”!).  Vam poder conèixer la història del Palau de la Generalitat i de l’Ajuntament.
Següent parada…: la Catedral. L’Ernest ens en va explicar alguns detalls artístics d’aquesta, no només des del punt de vista artístic. Dins, ens va descriure un retaule en què hi ha una de les primeres representacions de l’epilèpsia (s. XVI). A la Casa de l’Ardiaca ens vam traslladar a finals del món medieval, tot gaudint d’un dels patis  amb una sonora i delicada font, un sòcol ceràmic de vius colors i unes elegants escales i finestres.
Els alumnes de 4t, estaven encuriosits i encantats amb els diferents “personatges” de la gran urbs. Qui diu que la cultura I l’avorriment estan al mateix sac?
Seguidament, passejant pel barri del Born, arribàrem a Santa Maria del Mar. I com a final de festa, els profes (encantats amb l’actitud dels alumnes), els hi proposàrem d’anar a prendre algun refresc al Maremàgnum.

Cal dir que va ser una sortida molt agradable, en la que ens vam poder conèixer més entre tots i totes.

Sandra Martín i Ernest Alcoba, professors de Ciències Socials