Excursió de Ciències de la Terra de 4t d’ESO i 1r BTX

El passat dia 1 de Març de 2017 els alumnes de 4t d’ESO que fan Biologia/Geologia i de 1r de Batxillerat que fem Ciències de la Terra vam anar a Collbató a visitar la Cova Freda.
La primera activitat va consistir en un itinerari geològic; els monitors ens van dur a diversos llocs on vam poder analitzar diferents roques i reconstruir la història geològica de Montserrat, segons els criteris treballats a classe (cal mencionar que alguns alumnes van destacar per la seva participació).
Després de l’itinerari ens vam dividir en dos grups i, mentre un esperava, l’altre realitzava espeleologia a la “Cova Freda”. Per arribar a la cova vam haver de pujar un bon tram de muntanya. Un cop a dalt ens vam equipar amb un casc i un frontal i vam entrar. Un cop a dins vam haver d’arrossegar-nos pel terra i travessar forats petit a més de pujar i baixar per roques continuant un camí. Durant l’activitat vam poder veure ratpenats des de molt a prop, tant que vam haver d’anar amb compte de no donar-los amb la cara! També vam fer una petita parada apagant tots els frontals per estar un minut en silenci i experimentar com és realment l’ambient d’una cova (personalment penso que va ser increïble).
Des del meu punt de vista la millor part va ser la de la cova, però va ser interessant poder aplicar la teoria de classe en exemples reals i en viu.

Anna Huertas Cotonat
1r de Batxillerat B

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut