El Parlament a les aules

En aquesta legislatura, per tal d’apropar encara més la cambra als estudiants, proposem que siguin els diputats els que portin la institució al territori, mitjançant visites als centres educatius per explicar la seva tasca i respondre les preguntes de l’alumnat  Per això ens dirigim a vosaltres per oferir-vos la possibilitat de participar en el projecte El Parlament a les Aules :camins per la democràcia.

El passat dia 22 de novembre el centre va rebre la visita de Anna Simó que forma part del grup parlamentari Esquerra Republicana de Catalunya. La seva visita respon a una activitat endegada pel Parlament per tal de connectar política i vida quotidiana. La seva presència al Centre va ser com a representant del Parlament de Catalunya-El nostre institut ja ha participat en d’altres projectes promoguts pel Parlament.
Aquest projecte consisteix en una trobada distesa entre els alumnes de 2n de batxillerat i un diputat o diputada del territori, que es presenta i explica quina és la seva feina i el seu dia a dia. Tot seguit, els alumnes enceten un torn de preguntes obertes , la qual cosa dona pas a un debat.
La trobada es va celebrar a la biblioteca del centre i els professors Carme Casas i Ernest Alcoba van fer la presentació per agrair a la diputada la seva presència. La professora Carme Casas va comentar que actualment els docents ens sentim molt perduts quan hem de defensar la política davant uns joves desanimats davant la crisi. L’Ernest va recordar la trajectòria de la diputada, Anna Simó que va ser presidenta del grup d’Esquerra Republicana de l’Hospitalet de Llobregat, va participar en diverses entitats ciutadanes i va ser Consellera del Departament de Benestar i Família de la Generalitat entre 2003 i 2006.
Els alumnes havien preparat preguntes sobre educació, independència,llengua, parlamentaris i política, transports, economia, treball, medi ambient, desnonaments, televisions autonòmiques i d’altres.
Carme Casas i Asun Carrasquer, professores de l’INS Corbera