Projectes de Matemàtiques

• PROVA CANGUR DE MATEMÀTIQUES

Cada any participem com a seu en la prova Cangur de matemàtiques, activitat impulsada per la societat internacional Le Kangourou sans Frontières de la qual és membre la Societat Catalana de Matemàtiques.

Aquesta entitat es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. La prova consta de 30 reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema i es celebra, amb caràcter general a les seus de Catalunya, el segon dijous del mes de març.

• ESTALMAT

La FEEMCAT (Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya), la SCM (Societat Catalana de Matemàtiques) i la Real Academia de Ciencias anuncien cada any la convocatòria d’admissió al projecte ESTALMAT (Detecció i estímul del talent precoç en Matemàtiques).

L’objectiu del projecte és fomentar l’afició i habilitat especial en matemàtiques de nois i noies que viuen a Catalunya i cursen 1r o 2n d’ESO. Durant dos cursos acadèmics un grup de 25 alumnes participen en unes sessions els dissabtes al matí a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la UPC a Barcelona. En el període 2008-2010 van participar en aquest projecte els nostres alumnes Adrià Alsina i Laura Bosch i durant el període 2009-2011 ho va fer l’alumna Aina Camps.