Xerrada d’alcohol i conducció amb la guàrdia urbana

Redacció ___ [ Batxillerat ]

Avui, l’alumnat del batxillerat artístic hem rebut la visita de dos policies de la guàrdia urbana que ens han plantejat un seguit de qüestions sobre l’alcohol i la conducció, per fer-nos plantejar i informar d’algunes qüestions, així com: si es beu alcohol i es té una tassa d’alcohol en la sang superior a 0,60 serà un delicte i un jutge haurà de decidir les conseqüències. I això es pot incrementar si hi ha algun accident amb danys a un mateix o a altres.

IMG_20160202_135504 IMG_20160202_140033

La sessió s’ha plantejat a partir de l’opinió de les següents preguntes: L’alcohol és una droga? Les begudes destil·lades tenen major concentració d’alcohol que les fermentades? Barrejar cervesa, vi i licors emborratxa més que beure un sol tipus de beguda alcohòlica? L’alcohol afecta més a les dones que als homes? L’alcohol facilita les relacions sexuals? Cal beure molt perquè la capacitat de conduir es vegi afectada? Conduir sota els efectes de l’alcohol pot constituir un delicte? Qui està més acostumat a beure s’emborratxa menys? El que beu massa només es perjudica a si mateix?

IMG_20160202_141323 IMG_20160202_135748

Abans d’acabar també ens han informat de com es fa una prova d’alcoholèmia explicant tota mena de detalls i experiències, -algunes que posen la pell de gallina- per tal de conscienciar-nos dels efectes negatius que té l’excés d’alcohol i el que se’n deriva.

Al llarg dels propers dies aquesta xerrada es repetirà per la resta d’alumnat d’altres batxillerats.

Moltes gràcies als fantàstics ponents.

Competències generals del batxillerat assolides amb aquesta activitat:

• Competència en coneixement i interacció amb el món