Millor projecte TIC 2016, amb dispositius mòbils

Redacció ___ [  ]

L’Institut Consell de Cent ha rebut des de la Fira de Tecnologia per l’Educació SIMO de Madrid, el guardó nacional pel millor projecte TIC amb dispositius mòbils del 2016, a l’activitat presentada pel professor Francesc Casabella Planas sota el títol de Graffiti digital. La citada experiència s’ha realitzat al llarg del segon i tercer trimestre del curs 2015-2016 amb l’alumnat de 3r d’ESO en l’optativa trimestral que portava el seu nom.

img_20161021_181130 fra-premi-simo-pc

sm16-premios-innovacion-grupo

En aquest enllaç en català o en aquest altre en castellà, podreu veure el bloc que es va generar i on ràpidament copsareu totes les accions realitzades al voltant del Graffiti, utilitzant a l’aula, o fora d’ella, tot tipus de dispositius mòbils com ordinadors, càmeres, tablets i telèfons mòbils. Les diferents aplicacions i resultats variats enriqueixen tot el projecte, que cada dia ha omplert d’energia l’alumnat i el professor, adonant-se que estaven aprenent conceptes útils i extrapolables a altres camps.

institut-consell-de-cent

exemple-graffiti

gd01 gd02

L’entrega del guardó va tenir lloc el divendres 21 d’octubre a les 7 de la tarda, dins la sala d’actes de la Fira de Madrid – Ifema (pavelló 12), com a colofó final de la Fira SIMO 2016. I on també es van premiar 13 empreses pel seu desenvolupament tecnològic i altres 12 experiències basades en les TIC, totes elles recollides en aquesta notícia del portal Educación 3.0.

sm16-premio-institut-consell-de-cent-bo

tic-simo

Un cop finalitzat l’acte, la Maria Ferrer Sanz, representant del Consorci d’Educació de Barcelona va fer un tweet de la notícia, posteriorment retuiïtat pel Francesc Casabella. On es veia el Francesc amb el fons del cartell, però per això calia enfilar-se en una cadira. I és justament el fet d’estar d’empeus sobre una cadira, -no gaire normal en la nostra educació- que li dóna una gràcia especial, fins al punt de poder-se interpretar com una acció transgressora i crítica al sistema educatiu heredat, que necessita de canvis i reaccions per millorar.

En aquest enllaç hi ha el projecte presentat en castellà. A continuació una petita descripció pel projecte global per part del professor, i seguidament les diferents explicacions de l’alumnat davant les diverses activitats. Ja per acabar aquí teniu la presentació al Drive que es va fer en les IV Jornades TIC i educació a la Universitat de Girona el dia següent. Esperem que us agradi.

El 26 i 27 de novembre es va emetre aquesta entrevista que el periodista Kike del programa Radioescola a Sants 3 ràdio va fer al Mahfuz (alumne) i a en Francesc (professor).

Link al Consorci d’Educació de Barcelona on comenta la notícia.

Link del Servei educatiu de Sants/Monjuïc on es comenta la notícia.

Tanmateix, la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona, ha destacat aquesta experiència per mostrar-la i publicar-la en les seves IV jornades TIC, aprenentatge mòbil. Realitzades el 21 i 22 d’octubre a Girona.

01peitt 02petit

En elles en Francesc va presentar el projecte amb aquesta presentació. Posteriorment s’ha editat una publicació oficial amb un recull de les millors experiències, inclosa Graffiti digital (a la pàgina 28), les podeu consultar aquí.