La cara científica del iogurt

Redacció ___ [ 1r Batx. Científic i Tecnològic ]

El passat 19 de gener l’alumnat de 1r de batxillerat científic i tecnològic van visitar les instal.lacions de la UPC a Castelldefels. En aquest campus s´estudien graus relacionats amb les telecomunicacions, l´aeronautica i l´agricultura i ramaderia. Dos alumnes de la universitat els van explicar de primera mà com funciona el campus i quins projectes són desenvolupats alli. Posteriorment van entrar a l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona (ESAB), situada dins el campus de Castelldefels, per fer un taller sobre la física, la química i la biologia del iogurt.

sortida castelldefels

En el supermercat trobem molts tipus de iogurts i llets fermentades, alguns són líquids, d’altres en diuen probiòtics, alguns són quallats en l’envàs i d’altres són batuts.

IMG_20160119_114227967_HDR

En el taller van fer un Tast de 5 tipus de llet fermentada codificades: 2 iogurts, 2 probiòtics i 1 llet fermentada líquida. Allà, van observar l’aspecte de les diferents llets (líquid, gelificat, crema, i color), les van olorar i les van tastar per intentar identificar­-les. Finalment van descodificar les llets i discutir els resultats obtinguts, que unes hores més tard van presentar-los en el campus, les escoles i els centres de recerca. Va ser una interessant experiència que els apropa una mica al mon universitari.

IMG_3709 IMG_3710 IMG_3711