Gimcana brillant al Museu de les Mates

Antoni Arroyo ___ [ Alumnat 1r d’ESO ]

El dilluns 20 de març l’alumnat de 1r d’ESO A, 2n d’ESO C i 2n d’ESO D, hem anat al parc de Can Mercader de Cornellà per realitzar unes activitats organitzades pel MMACA (Museu de Matemàtiques de Catalunya).

Allà, en grups de 4 o 5 alumnes, hem realitzat una gimcana on havíem de mesurar, calcular i aproximar diversos elements i aspectes de l’entorn del parc (quantitat de pintura per pintar els porticons del Palau, distàncies a un escenari, nombres d’espectadors que hi caben, metres de LEDs necessaris per decorar un porxo…) ajudant-nos d’una cinta mètrica per prendre les mesures necessàries per als càlculs.

mmaca-1 mmaca-2 mmaca-3

mmaca-4 mmaca-5 mmaca-6

Desprès de dinar al mateix parc, hem visitat l’exposició permanent “Experiències Matemàtiques”. Ens ha sorprès molt. Hem vist moltíssims materials manipulables, il·lusions òptiques, trencaclosques…que ens han fet pensar i ajudar a entendre alguns conceptes matemàtics.
Hem participat en una sortida profitosa, divertida i, també de convivència, on tots i totes hem pogut aprendre i conèixer-nos una mica millor.
Desitgem que aquesta valoració sigui compartida i que l’hagueu gaudit.

mmaca-8 mmaca-9 mmaca-10

mmaca-7