Fem una cambra fosca per entendre com funciona la fotografia!

“Som els alumnes de 1r de batxillerat artístic de l’Institut Consell de Cent i hem començat a fer Cultura Audiovisual amb la profe Verònica Varas.

Haviem parlat a classe dels principis de la fotografia. Haviem vist el projecte “Camera Obscura” d’Abelardo Morell i, per entendre i viure com funciona la fotografia vam fer una Cambra Fosca a classe.

Per fer aquesta pràctica vam haver de anar a una habitació amb finestres, vam escollir la nostra principal perquè tenia dues possibles vistes. La pràctica consistia en tapar amb cartrons totes les finestres i deixar dos mini forats en cada costat de l’aula. Els tapàvem segons la finestra que triavem. Al mig de la clase dos alumnes agafaven i aguantaven un gran paper blanc perquè la imatge de l’exterior es reflectís en ell. Al principi es veia borrós, i vam estar provant movent-lo diferents distàncies i tapant el forat amb un cartró que haviem fet amb forats de diferents mides i amb l’ajut d’una lupa. Amb la lupa es veia molt enfocat! També vam utilitzar un visor fet amb paper vegetal i la combinació va ser molt guai. Una sorpresa, es veien fins i tot els cotxes i les bicis movent-se pel carrer.

Quin invent!”

TENIU MÉS IMATGES AQUÍ !!!

Pau Gabriel, alumne de 1r de batxillerat artístic.