Festival Raval(s) a ritme de Capoeira

Milenka, Amaya, Christian, David i Yahya ___ [ 1r Batx. Artístic ]

El divendres 11 de novembre, per celebrar la 13a edició del festival de cultura Raval(s)!, l’alumnat de 1r de Batxillerat Artístic va participar en un petit taller de Capoeira, gentilesa de Palmares Capoeira, a la plaça de les caramelles. Programa informatiu dels actes 2016.

La Capoeira -com molts sabeu- és un art marcial provinent del Brasil que combina dansa, acrobàcia i música, però allò que molts no saben, és que va ser desenvolupat pels esclaus portats d’Àfrica el segle XVI.

img_20161111_101010 dsc03370

Al llarg del taller, l’instructor, el “profesor Cavalo” va ensenyar-nos alguns aspectes de la dansa i va mostrar-nos diferents moviments, el més important és l’anomenat “ginga” perquè és molt utilitzat tant per l’atac, com per la defensa.

Després, en una “roda”, l’alumnat va practicar tot allò aprés, alguns amb instruments originals del Brasil, mentre la resta començava a cantar un petit cor. Llavors l’instructor va posar-se al mig del cercle amb un alumne voluntari i van començar a fer els moviments que han après però al ritme de la música i el cor.

dsc03358 dsc03381 dsc03351

dsc03387 dsc03394 dsc03362

Al final de la classe l’instructor Quirze, va demostrar uns moviments més avançats i va convidar a unir-se a la pràctica.

Tot plegat, ha sigut una passada rebre aquest tastet, que ens aproxima a d’altres cultures.

En acabar, l’instructor Quirze, o “profesor Cavalo”, ens va convidar a assistir a les seves classes a Capoeira Palmares i es va oferir per fer tallers a diferents centres educatius. Telèfon de contacte 698 558 481. Associació Capoeira Palmares Bcn (ACPB), carrer riereta n-20 bis, 1r. Fàbrica cultural Can 60.

img_20161111_105940

Volem donar les gràcies a la Fundació Tot Raval i a Palmares Capoeira.