Calendari Interreligiós del Raval 2017

Helena, Marta i Francesc ___ [ 1r Batx. Artístic ]

Tot just després de començar l’institut, l’alumnat de 1r de Batx. Artístic vam passejar pel Raval per tal de retratar les millors imatges del barri i transmeten així l’energia que hi ha. El concurs fotogràfic del nou calendari interreligiós 2017 en va ser l’excusa i l’encàrrec. Les instruccions van ser comentades per la Carolina de la Fundació Tot Raval via skype, com es pot veure en les imatges inferiors.

dsc_1508 dsc_1509

Així que, en hores de fora l’horari lectiu, alguns i algunes ens vam ajuntar per fer l’activitat i aprofitar per conèixe’ns millor i conèixer el Raval.  Al principi va ser complicat, ja que tothom feia pràcticament les mateixes fotos i no hi havia cap factor d’originalitat, perque érem molts en un mateix lloc, però després, vam saber respectar els angles i posicions de cadascú i van anar sortint imatges interessants.

dsc_1516 marta-subirachs-01 noemilopez03

sara-01 img_20160919_073244 laura-reyes-05

sara-03 esperancia-saintelmy-1 marta-subirachs-03

maria-gutierrez-01 esperancia-saintelmy juliacabrera04-jpg

Un cop a classe, amb el professor Francesc, s’han comentat totes les imatges debatent els peròs i contres i exaltant els factors més artístics i vitals. Els resultats d’aquestes fotografies han sigut tot un èxit. Hem fet un recull d’algunes fotografies del Raval, esperem que us agradin.

andrea-bellosta-04  marcela-cruz-tamara1

laura-reyes-01

La Fundació Tot Raval que ha organitzat el concurs fotogràfic, va seleccionar les tres imatges superiors fetes per les alumnes: Andrea Bellosta, Marcela Cruz i Laura Reyes respectivament ordenades, per il·lustrar diferents mesos del calendari. El dijous 24 de novembre es van entregar els guardons a les seleccionades i es va presentar el calendari interreligiós del Raval 2017 davant el MACBA. Aquí us podeu descarregar el calendari en PDF.

dsc03801 dsc03804 dsc03796

dsc03860 dsc03833

dsc03844

L’acte va estar format per diversos discursos, un d’ells pel director de la Fundació Tot Raval, després es va procedir a l’entrega d’agraïments amb uns lots individuals de “cultura”, i per acabar, un grup musical del Raval va delectar-nos amb un fantàstic concert mentre es podia degustar una exquisida xocolatada.

dsc03846 dsc03848 dsc03872

dsc03840 dsc03851 dsc03853

El twitter del centre també va fer menció dels citats reconeixements:

El programa Ràdioescola de Sants 3 ràdio, realitzarà una entrevista a les guardonades i a la Fàtima del grup interreligiós, que emetrà el proper dissabte 21 de gener a les 19:30h i el diumenge 22 de gener a les 11:30h del matí.

El curs passat, un altre alumne de primer de batxillerat artístic també va ser seleccionat per una imatge utilitzada en el mes de setembre del calendari interreligiós del Raval 2016, aquí es pot llegir la notícia.

Competències generals del batxillerat assolides amb aquesta activitat:

• Competència comunicativa
  • Competència en coneixement i interacció amb el món