Anglès interdisciplinar: “123 Action!”

Txell Escuder ___ [ 2n ESO ]

123 Action!

A  2n d’ESO hem volgut aprofitar l’assignatura d’anglès per millorar l’expressió oral en llengua anglesa. Per fer-ho hem utilitzat el teatre com a eina i després ho hem volgut arrodonir convertint alguns exercicis de classe i algunes obres que hem escrit nosaltres mateixos en pel·lícules. Ha estat un procés llarg i hem anat construint recursos d’expressió oral i expressió corporal, i per rematar-ho, hem après a editar els nostres propis videos. Ens hi hem esforçat molt, però creiem que ha valgut la pena.

camera general 1 camera sant jordi camera perruca

Les classes han anat evolucionant mica a mica. Vam començar amb l’estudi dels temps verbals en passat en el rol de narrador de contes populars i familiars, vam continuar amb escenificacions molt breus del conte de la caputxeta vermella o el gegant egoista, escenificacions per a les quals els alumnes comptaven amb molt poc temps de preparació i pocs recursos, i es podien ajudar del text en paper si el necessitaven per sentir més seguretat. També hi ha hagut moments en què l’anglès era simplement la llengua vehicular de jocs d’expressió corporal, jocs i dinàmiques de grup pensats per potenciar l’agilitat i rapidesa mental. També vam teatralitzar poesies i vam improvitzar escenes senzilles. Tot això eren exercicis per agafar confiança.

Després vam començar a interpretar en petits grups esquetxos de 2 a 5 actors, amb el guió a la mà si calia com a crossa, però posant especial èmfasi en l’expressió. Per grups, assajàvem a l’aula i representàvem davant la classe. Alguns d’aquests treballs amb paper ja els vam gravar. Aquí sota podeu veure unes quantes de les nostres opinions sobre el projecte.

En general l’activitat ens ha agradat, però també ens ha fet posar nerviosos. Podeu veure què n’opinen alguns alumnes de cada grup participant en aquest vídeo.

I aviat ens vam agrupar lliurement petits grups per decidir quina obra volíem que fos el nostre projecte final del projecte, que havia de culminar en un vídeo editat pels alumnes de cada grup. Alguns grups van triar obres ja escrites i d’altres van voler escriure el seu propi guió. Alguns alumnes fins i tot han escrit guions pensant en gravar-los després i la manera com els volien filmar.

El resultat de tot això, són els vídeos que podeu veure a continuació, tots ells produïts per l’alumnat de tots els grups de 2n d’ESO i que aquí classifiquem en 3 categories: videos produïts a partir d’una obra original dels alumnes de 2n d’ESO de l’INS Consell de Cent; esquetxos filmats sense guió; esquetxos filmats amb el suport del guió.

Esperem que us agradin!

I si esteu interessats a saber com ho hem fet, podeu consultar la documentació del projecte 1,2,3 Action! a la carpeta pública de google.

The True Story of Sant Jordi, 2n ESO A. Obra original amb sorpresa musical.

A gift of pearls, 2n ESO C. Filmat sense guió.

The bus stop, 2n ESO B. Filmat sense guió.

The dumb hijacker, 2n ESO C. Guió original. Final amb sorpresa.

The bank, 2n ESO A. Filmat sense guió.

Hotel Splendido, 2n ESO C. Filmat amb ajuda del guió. Exercici.

The bank, 2n ESO D. Filmat amb suport de guió per un alumne.

House of Ghosts, 2n ESO B. Guió original.

The dentist, 2n ESO B. Filmat amb suport del guió per algun alumne.

The milkmaid and her pail of milk, 2n ESO C. Guió adaptat. Filmat sense guió.

Mr Jones, 2n ESO B. Filmat sense guió.

Got Talent, 2n ESO C. Guió original.

The bank, 2n ESO C. Filmat amb suport del guió per algun alumne.

Mr Universe, 2n ESO B. Filmat amb suport del guió per algun alumne.