2n Batxillerat Artístic al Caixa Fòrum

Ressenya d’Alejandra Anta

El passat Dimecres 6 de Novembre, l’alumnat de segon de Batxillerat artístic, de l’institut Consell de Cent, vam visitar dues exposicions diferents al CaixaFòrum. Una d’elles, la primera que vam visitar, va ser sobre fotografia “Càmara i ciutat. La vida urbana en la fotografia i el cinema”. Aquesta es podrà veure fins el 8 de Març de 2020.

L’exposició tracta sobre la vida urbana a la fotografia i al cinema, un recull de la història d’aquest art, des del seu naixement al s.XIX, fins a l’actualitat. Podem veure un seguit de narracions visuals, projectes i fotografies aïllades amb el carrer com a principal escenari, on fotografiaven des de manifestacions fins a successos quotidians. Podem trobar fotografies de revoltes, guerres, feixisme; però sobretot es veu el canvi que va adoptant la societat. A les fotografies exposades, moltes d’elles de gran valor i provinents del Centre Pompidou, de París, les persones passen a ser les protagonistes i els carrers els seus escenaris.

Un punt positiu d’aquesta exposició i que la fa recomanable es que hi ha moltíssimes fotografies, ordenades de manera cronològica, fet que ens permet veure el canvi continu que hi ha a la societat. Ens agradaria haver comptat amb més temps per gaudir-la, així que el més probable és que ens hi acostem fora de l’horari escolar, donat que és gratuït!

Igualment va ser molt entretingut i interessant i això la fa molt recomanable.

La segona visita va ser “Òpera. Passió, poder i política”. Aquesta es podrà visitar fins el 26 de gener de 2020.

Es tracta d’una mostra de les diferents disciplines artístiques que conviuen en l’òpera. Amb aquestes, crea un llenguatge universal amb el que defineix les ciutats des d’un punt de vista emocional, polític, social i econòmic Aquesta exposició ajuda a entendre el context de l’òpera i la relació que tenia amb les ciutats, el disseny i les arts gràfiques i decoratives.

Sobre aquesta visita, cal destacar la importància i el valor d’un sistema d’àudio que ens van facilitar a l’entrada de l’exposició. En aquest es reprodueixen les diferents peces musicals a mesura que et desplaces per les diferents sales, totes elles molt ben muntades, amb varietat i una gestió cultural molt xula! Això ajuda a relacionar-ho directament i a endinsar-te en l’exposició i en cadascun dels períodes de la història de l’òpera.

Hi ha molt de contingut, estàvem una mica cansats després d’haver fet una segona activitat interactiva, sobre emprenedoria, en la que ens van ensenyar els diferents punts que s’han de tenir en compte a l’hora  de vendre un producte o marca, i potser no vam aprofundir tant en tota la informació que hi ha a l’exposició i que ens és molt útil de cara a l’assignatura de Fonaments i a una activitat on cal que creem i dissenyem tant l’escenografia com els vestits per a una obra de teatre romàntica. Podriem passar-nos-hi hores allà dins!

En conclusió, ens van agradar molt tant l’activitat d’emprenedoria com les dues visites, però va faltar una mica de temps per acabar de disfrutar i treure-li el màxim profit.