Disseny del logotip per una bossa del Raval

Redacció ___ [ 1r Batx. Artístic ]

L’equip de creatius que tenim al batxillerat artístic va participar en l’elaboració del disseny pel concurs que tot seguit s’esmenta:

Les bosses de roba #RavalKm0 s’han cosit i estampat al Raval i es distribuiran durant la campanya de Nadal als més de 300 comerços del barri vinculats a les associacions de l’Eix Comercial del Raval. Per a definir el disseny i els missatges de les bosses, a principis d’octubre es va convocar un concurs adreçat als joves i grans que viuen o estudien al barri per a que presentessin les seves propostes. El disseny guanyador, que representa el contorn del barri i inclou el missatge ‘Territori Socialment Responsable’, es va escollir entre una vuitantena de propostes presentades al concurs i s’ha estampat de forma artesanal a 5.000 bosses.

L’autoria de les propostes per ordre d’esquerra a dreta son: Hug (dues), Jaume, Joana, Nahuel, Neus. Segona fila: Noélia, Roger, Sofía, Valeria (dues) Verónica. Tercera fila: Viky, Àlex, Almendra (dues), Artur i Aina.

La confecció de les bosses s’ha encarregat a dues entitats del barri, Estel Tàpia i Dona Kolors i una altra entitat del Raval, Impulsem, ha acollit les formacions, el serigrafiat de les bosses i la fabricació dels llums. Per al serigrafiat de les bosses s’ha comptat amb la formació i supervisió de Solange Dalannais, artesana en estampació tèxtil a Bapshis. La formació i producció de les bosses #RavalKm0 ha estat possible gràcies a la col·laboració de l’Obra Social de “La Caixa” i Foment de Ciutat.

El projecte #RavalKm0, que s’ha iniciat aquest any com a prova pilot, culminarà el proper 3 de desembre amb una gran festa comunitària d’encesa de llums de Nadal, que servirà per a la presentació de les lluminàries i les bosses elaborades al barri, oberta a tot el veïnat, en la qual hi haurà diverses activitats lúdiques i musicals. En la festa participaran oferint actuacions musicals entitats com l’Escola de Músics i JPC, Xamfrà o MonRaval. La realització de la festa compta amb el suport del Districte de Ciutat Vella i l’Ajuntament de Barcelona.

Aquest concurs ha estat organitzat per la Fundació Tot Raval. A qui estem molt agraïts per comunicar-nos-ho i cuidar-nos en tot, gràcies.

Competències generals del batxillerat assolides amb aquesta activitat:

• Competència comunicativa
  • Competència en gestió i tractament de la informació
  • Competència digital