Experimentant al CaixaFòrum i visitant l’institut XXV olimpíada.

Neus Álvarez ___ [ 1r Batx. Artístic ]

El divendres 16 d’octubre l’alumnat del batxillerat artístic vam anar al CaixaFòrum, per ser “conillets d’índies” d’una nova activitat educativa que prepara l’entitat.

Al llarg de del matí, vam practicar diferents exercicis sobre la comunicació, entre els quals vam treballar la posició corporal; a partir dels gestos que fem involuntàriament a l’hora de parlar, el to de veu; amb les pauses i el ritme que això comporta, el contacte visual i la mirada per a transmetre al públic seguretat a l’hora de parlar entre altres aspectes.

DSC01498 DSC01520 DSC01499

DSC01540 DSC01534 DSC01553

En acabar, vam aprofitar per visitar l’alumnat de 2n de batxillerat artístic de la XXV Olimpíada. Allà, vam veure com dibuixaven un esquelet, i tot parlant un moment vam conèixer aspectes que teníem en comú. Ells i elles ens van donar consells per posar-los en pràctica a l’hora de dibuixar.

DSC01568 DSC01572

Per acabar el matí, vam tornar al CaixaFòrum i vam visitar dues exposicions: Fotopres era de fotografia, vam arribar a la conclusió que les fotos exposades les podia fer qualsevol persona, ja que eren simples, ensenyaven la realitat de diversos països. Animals i faraons, tractava el tema dels egipcis, a través d’aquesta exposició ens vam poder fixar amb els conceptes que havíem aprés a la matèria d’Història de l’Art, sobre l’arquitectura, l’escultura i la pintura característica d’aquella civilització.

DSC01577 DSC01593 DSC01613

Hug Salvat ________________________________________ [ 1r Batx. Artístic ]

L’alumnat del batxillerat artístic de l’Institut Consell de Cent vam anar al Caixa Fòrum el passat dia 16 d’octubre, per participar en l’elaboració d’un mètode d’ensenyament: Kit Comunica, que consistia en diferents activitats on es treballava molt la cooperació del grup i l’improvització. En general, faltava acabar de perfilar algunes activitats i algunes altres potser eren massa infantils. Un cop acabat, vam dirigir-nos cap l’Institut XXV Olimpíada, per veure l’alumnat de l’artístic, que justament estaven practicant per a un examen de dibuix, també vam veure una mica les seves instal·lacions.

DSC01560 DSC01566

Seguidament vam tornar al Caixa Fòrum, però aquest cop vam anar a visitar una exposició de fotografies, Fotopres, on es representaven persones en el seu hàmbit diari. Personalment aquesta exposició no em va agradar molt ja que les fotografies no eren molt especials.
En acabar la visita, alguns companys van anar a una altra exposició de l’Antic Egipte i d’altres ja se’n van anar a dinar.

DSC01597 DSC01581 DSC01590

Viky Tortato __________________________ [ 1r Batx. Artístic ] català / english

El CaixaFòrum està ubicat, en l’antiga fàbrica de cotó Casaramona, destruïda per un incendi. Josep Puig i Cadafalch, modernista Català, en va ser l’arquitecte,va construir-la pensant en horitzontal a partir d’una planta rectangular, ajudant així el transport de mercaderies a tot l’edifici i evitant la pèrdua de temps dels treballadors. El maó, estètic i ràpid a l’hora de construir parets, va determinar la seva utilització seguint l’estil català tradicional, adornat amb ferro, ceràmica i pedres.
Crec que és genial com la gent pot donar una segona vida a coses velles que han estat oblidades.

Més o menys a les 12 del matí, vam anar a l’institut XXV Olimpíada, per assistir a una classe d’art on s’havia de copiar un esquelet. Mantenir-se en aquesta classe i veure com aquests joves treballaven em recordava a la meva vella escola; on hi havia aquest esquelet al vell mig de la classe i cada dia dibuixàvem una part diferent. Agafàvem els cavallets i escollíem la peça a copiar, després de 4 hores intentàvem tenir el millor dibuix per poder aprovar el curs. Tot i que dues d’aquelles hores, el professor se les passava bevent cafè al bar o passejant.

DSC01586 DSC01606 DSC01573

Després d’aquesta retrospectiva en el temps, vam anar al CaixaFòrum per visitar una exposició fotogràfica anomenada Fotopres. On algunes imatges eren agradables i d’altres violentaven a l’espectador. Algunes d’elles, -que ara recordi- em van fer sentir diferents estats anímics i sensacions, sobretot soledat i nostàlgia, records de la infància o un somriure que ja sé, que no tornarà.

Per acabar, vam visitar l’exposició Animals i faraons on vam poder veure entre tot mòmies i pintures egípcies.

-english ersion-

At 12 am, more or less, we went to the XXV olimpiade where we assisted to an art class that had to copy a skeleton. Staying in that class and seeing how those guys worked reminded me of my old school; we had this statue in the middle of the class and had to draw diffrents parts of it in every class, we had to take our easels and choose the part to copy, then in 4 hours do the best we could to get the course approved, but out of 4 hours our teacher taught us for 2 and the rest she spent them drinking coffees at the bar or went for a walk leaving us alone.

After this flashback we retuned to the caixa forum to a photo exhibition. The phots were baiscally nice, but some ravished you. They made me feel what it actually showed and gave me sensations of lonleyness and nostalgia, not all of them, but the ones that recalled something of my childhood or a known smile that I don’t see anymore.

Then we went to the Egyptian Museum and saw the mummies and some very typical egyptian paintings.

This location, the Ciaxa Forum is actually an old factory of cotton that made coverts and was destroyed by a fire. Casamona, the owner, charged Jospep Puig, one of the most know arquitects of catalan modernisme, to build a horizontal and with a rectangular plant construiction that may help the freight all over the building and avoided the waist of time the workers spent to transport the goods.
For the estetic he requierd the brick to follow the traditional catalan style and embellished it with iron, ceramics and stones.I think it’s great how people can give a second life to ‘usesless old things’ taht have been forgotten or set aside.

Redacció __________________________ [ 1r Batx. Artístic ]

Com ha explicat anteriorment l’alumnat, aquestes dinàmiques son un experiment per comprovar com funciona el Kit de Comunicació que està preparant el CaixaFòrum a través de l’empresa La Mandarina de Newton, i que ens ha fet un post al seu facebook. Durant la nostra visita, dues alumnes en pràctiques del cicle d’interpretació de llengua de signes -que es cursa al nostre mateix centre, ens van acompanyar en totes les dinàmiques. A continuació teniu un fragment d’interpretació i escenificació sobre una història inventada d’un Gat al Forn.

Volem agrair fervorosament tota l’ajuda i atenció rebuda per part de la Fundació La Caixa, amb Xavier B. Patricia A. Anna F. Rosa Ma. M. Sofia M. i Irene L. A més de les dues alumnes en pràctiques del cicle en llengua de signes, la Sònia Adwani i la Gisela Linares. Gràcies.

L’abril de 2016, s’ha anunciat ja, el llançament del kit Caixa COMUNICA. Tots els centre que vulgui sol·licitar-lo poden clicar aquest enllaç.

Competències generals del batxillerat assolides amb aquesta activitat:

  • Competència comunicativa
  • Competència personal i interpersonal
  • Competència en coneixement i interacció amb el món

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>