Visita al Cosmocaixa

Els alumnes de 4t ESO de l’optativa de física i química vam anar al CosmoCaixa el dijous 24 d’octubre. En arribar al museu de ciències vam portar a terme un taller anomenat: «Com es fan els medicaments?» Allà, a més d’escoltar una petita explicació, els alumnes, per grups de 6 vam poder sintetitzar un fàrmac per a la cura del Parkinson amb dos components: 0,49 g de nitrós de sodi i 1 g de pirimidona.
Amb diferents materials de laboratori com ara: una balança, una proveta, un flascó de rentat, un baló de reacció, un nucli magnètic, etc vam realitzar diverses pràctiques per aconseguir un producte, el qual més tard seria caracteritzat pel mètode de separació conegut com cromatografia. Cap dels resultats va ser exacte al de la mostra de nitrós de pirimidona, és a dir que cap grup va aconseguir sintetitzar exactament el fàrmac per al tractament de Parkinson. Malgrat això, hem
pogut conèixer noves eines de laboratori, i gràcies a la pràctica i a les explicacions vam aprendre coses molt interessants sobre els medicaments i malalties neurodegeneratives com el Parkinson. A més, abans de tornar, vam poder gaudir de totes les exposicions de la sala de la matèria.

Enya Poskus i Nayara Rodríguez
4t ESO D