Vaga

sos.jpg Vaga el dia 22 de maig

Benvolgudes famílies,

Reunits els equips directius de totes les escoles i instituts de Castellbisbal, us volem informar que el proper dimarts 22 de maig hi ha convocada una vaga estatal de tot l’ensenyament per tal d’aturar les retallades que els diferents governs (estatals i autonòmics) estan aplicant en contra de l’Educació pública.

• Perquè amb l’increment de la jornada lectiva es destrueixen milers de llocs de treball que són necessaris al sistema educatiu, mentre que, per contra, tindrem enguany uns 15.000 alumnes més.
  • Perquè s’augmenten el nombre d’alumnes a les aules (27 a Infantil i Primària, 35 a l’ESO i 40 al Batxillerat) fent inviable l’atenció als alumnes (diversitat, reforços, desdoblaments, mitjos grups…), reduint les possibilitats d’èxit escolar, i també provocant més acomiadaments.
  • Perquè no es cobreixen les substitucions fins transcorreguts els primers 10 dies lectius.
  • Perquè s’han retirat suports educatius fonamentals per als/les nostres alumnes/fills i filles (auxiliars, vetlladors/es, serveis educatius, aules d’acollida…), que servien per cobrir les seves necessitats educatives i garantir el seu accés a l’educació en condicions d’igualtat.
  • Perquè s’han reduït les hores de personal d’administració i serveis afectant l’organització i funcionament del Centre.
  • Perquè es tanquen escoles i s’eliminen grups.
  • Perquè s’ha rebaixat l’assignació econòmica que reben els centres per poder funcionar amb normalitat i tenen dificultats econòmiques greus.
  • Perquè es retallen les beques i ajuts a les famílies i AMPAs  per material escolar, menjador, transport i activitats extraescolars.

Us volem informar que una part del nostre claustre de professors/es se suma a aquesta convocatòria de vaga i, per tant, no podem garantir la realització de les activitats lectives habituals. No obstant el Centre restarà obert en tot el seu horari lectiu.

També us comuniquem que els alumnes de 1r Batxillerat i Cicle Formatiu han comunicat a la Direcció del centre la seva intenció d’afegir-se a la convocatòria de vaga.

Informació completa aquí.