Mediació

La mediació a les escoles de Castellbisbal

Llegiu a notícia completa la crònica d’aquest acte feta pel Jordi Rodon i la Cèlia Anducas.

El passat dia 10 de juny dotze alumnes de 2n d’ESO que ens hem format com a mediadors de l’IES vam anar per les tres escoles de primària de Castellbisbal a fer unes representacions de teatre. La nostra idea era ensenyar als alumnes que els conflictes tenen diferents punts de vista. Ho vam fer explicant dos contes populars: el de les set cabretes i el llop, i el dels tres  porquets. Els nens sempre havien vist el llop com el dolent del conte, però nosaltres els vam ensenyar que el llop també tenia els seus motius, mostrant-ne el punt de vista.

–    En la història de les cabretes, el llop explicava que aquestes s’havien ficat per error dins la seva boca, ja que estaven jugant a fet i amagar.

–    En canvi, en la dels tres porquets, el llop únicament intentava ajudar-los perquè pensava que s’estava calant foc a les seves cases.

Els alumnes de sisè es van estranyar en sentir la versió del llop, perquè mai s’haurien imaginat que havia fet el que ens explica el conte tradicional, amb bona fe, però alhora ho van entendre.

Els nens es van portar bé, i van ser capaços de parlar i fer preguntes en ordre, sobre la mediació i també sobre la seva futura arribada a l’institut, ja que alguns estaven espantats perquè tothom els deia que ho passarien malament.

Nosaltres vam aprofitar per saludar els nostres antics professors, que ens van veure molt canviats, i també vam veure molt canviades les nostres escoles.

Creiem que tant els alumnes de 6è com nosaltres, els mediadors, ens vam endur un bon record. Naturalment vam recomanar a tots els alumnes que fessin el curs de mediació i n’utilitzessin el servei, ja que és molt útil quan et trobes davant d’un conflicte, tant si és teu com d’un company.

Ha estat una experiència inoblidable!

Jordi Rodon Rigau  2n C

Cèlia Anducas Riba  2n A