Baetulo

L’alumnat de 1r d’ESO visita el Museu de Badalona. Baetulo romana

El passat divendres 8 d’abril els alumnes de 1r d’ESO varen visitar les instal·lacions del Museu de Badalona per tal de caminar per una part de la ciutat romana de Baetulo, fundada al segle I aC al territori que els romans van denominar Hispània, i observar-ne les restes excavades.

A més, també van tenir l’oportunitat de veure de molt a prop les estances d’una domus: la casa dels dofins, on vam observar la bellesa del mosaic situat a l’atri, amb el dibuixos geomètrics i les imatges dels dofins i d’altres animals marins, que donen nom a la domus.

En conjunt vam gaudir d’una visita força agradable i interessant i escoltàrem les explicacions sobre la vida, els costums i el luxe de quual gaudien els habitants de la ciutat de Baetulo; a més de poder observar la gran quantitat d’objectes trobats a les restes, que ens donen una visió del nivell de vida d’un poble, del qual encara som hereus.