Els sabers treballats a Ciències Socials de 1r d’ESO

Els alumnes de 1r d’ESO han fet una sortida cada trimestre en la qual han aprofundit en els sabers treballats en la matèria de Ciències Socials al llarg de tot el curs.
Al primer trimestre van anar a l’Espluga de Francolí on van fer un taller d’excavació arqueològica per treballar la prehistòria. També van visitar el Museu de la Vida Rural.

Al segon trimestre van anar a Montserrat, juntament amb la professora de Religió i Estudis Alternatius. Van poder visitar l’exposició audiovisual sobre l’origen de Montserrat i el Museu d’Egipte i Mesopotàmia. Després, van visitar la basílica a les 13 h per escoltarl’Escolania (cor de nens) que van interpretar, entre altres cançons, el Virolai, poema escrit a la Mare de Déu de Montserrat, pel poeta Jacint Verdaguer.

Finalment, al tercer trimestre han fet una visita guiada per la Tarraco Romana. Van passejar per la muralla, van veure el circ romà i, per últim, van entrar a l’amfiteatre. Tot acompanyat d’activitats didàctiques que els ajudaven a posar-se en context i aprendre moltíssim!!
Ha estat un camí enriquidor per totes i tots.