Salut i escola – La diabetis

L’Ana Morillo infermera del programa Salut i Escola ha fet una xerrada a l’alumnat de 5è de Primària per tal de conèixer la diabetis des de la vessant mèdica i  psicològica.

La diabetis mellitus (DM) és una malaltia metabòlica que es caracteritza perquè l’organisme fa un ús escàs de la glucosa. La glucosa és un sucre que, un cop a les cèl·lules, actua com a font d’energia per tal de dur a terme els processos vitals. Si el cos és incapaç d’aprofitar-la, en lloc de penetrar a les cèl·lules, s’acumula a la sang i provoca una hiperglucèmia. La hiperglucèmia és l’augment del nivell de glucosa a la sang (glucèmia).

La DM és una malaltia crònica que requereix un bon control metabòlic per evitar o frenar possibles complicacions a llarg termini.

CANAL SALUT