Tràmits

Solicitud de l’IDALU – RALC

Tot l’alumnat en entrar al sistema educatiu català se’ls hi assigna un número IDALU – RALC.

L’identificador de l’alumne és el número d’inscripció al Registre d’alumnes de Catalunya (RALC), que s’assigna (de manera única) a un alumne quan fa la primera matrícula en centres educatius públics i privats d’ensenyaments reglats no universitaris que desenvolupen l’activitat a Catalunya.

Per alguns tràmits relacionats amb la seva escolarització, la tramitació de beques, preinscripció en un altre centre… us pot fer falta, és per això que us adjuntem l’enllaç on el podeu consultar sempre que el necessiteu.

Requisits:

Per consultar l’identificador, cal autenticar-se electrònicament per una de les vies següents:

• idCAT Mòbil, que és la via més fàcil i ràpida;
  • certificat digital (per exemple, T-CAT, DNIe o Cl@ve).

Els sol·licitants (alumnes, si són majors d’edat, o tutors, en cas d’alumnes menors d’edat) obtindran per pantalla l’identificador del RALC després d’introduir la corresponent data de naixement.

Clicant a la icona del llapis, s’accedeix al detall d’altres dades identificatives (data de naixement, documents identificatius, nacionalitat, etc. i la nota mitjana dels tres primers cursos de l’ESO en el cas que l’alumne estigui cursant actualment 4t d’ESO i estigui informada, anomenada QPRE).

L’aplicació pot mostrar un missatge d’error si l’identificador no existeix o no està autoritzat a consultar la informació.

En el cas d’obtenir dades incorrectes, o de no obtenir-les, cal contactar amb el centre.