Projecte RIUS

L’institut escola forma part des d’aquest curs 22-23 del Projecte Rius, que té per objectiu estimular la participació activa de la societat en la conservació i millora dels rius.

El passat divendres 14 d’octubre, alguns alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO, dintre del projecte interdisciplinari de “L’aigua: és un bé escàs?”, es van convertir en voluntaris i voluntàries mediambientals i van apadrinar un tram del riu Mediona al seu pas per Sant Quintí, per tal de fer-ne un seguiment ecològic i vetllar per la seva conservació.

Els joves van estar realitzant una sèrie d’observacions i anàlisi mediambientals, que han compartit a la base de dades del Projecte Rius, com per exemple, la mesura del cabal, la concentració de nitrats, l’oxigen dissolt, la temperatura i el pH, o la varietat de macroinvertebrats que han trobat al riu.

Aquestes dades passaran a formar part de l’informe RiusCat, un informe que elabora l’Associació Hàbitat cada any amb el conjunt de resultats de tots els trams de riu apadrinats a Catalunya, i que mostra l’estat ecològic dels nostres rius i rieres.

Us apunteu a la propera sortida?

Nerea Laserna i Empar Aguilar