LES FRUITES I HORTALISSES ENS AJUDEN A SEGUIR EL RITME

Aquest mes de març comença la campanya de fruita.

Per millorar la salut, cal menjar fruita i verdura en cada àpat, tant a casa com a l’escola i mantenir un estil de vida actiu (caminar, pujar escales, jugar, fer esport…).
Cal potenciar accions que afavoreixin la salut dels infants.
Augmentant  EL CONSUM DE: Fruites i verdures / Fruita seca / Llegums/ Aigua / Joc actiu i  REDUINT EL CONSUM DE: Llaminadures / Begudes refrescants / Brioixeria / Videojocs (sedentaris)

EN QUÊ CONSISTEIX EL PROGRAMA?
En oferir fruita gratuïta en els esmorzars i/o berenars dins el centre escolar per tal d’augmentar el grau d’acceptació i fidelitzar el consum de fruites entre els escolars.
Informar sobre els beneficis de l’increment del consum de fruites i hortalisses, la diversitat, les característiques, la producció, l’estacionalitat…
Proposar la fruita com a una excel·lent alternativa al consum d’altres aliments amb menor qualitat nutricional.

És una iniciativa de la Unió Europea que a casa nostra es fa efectiva mitjançant una acció coordinada del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, el de Salut i el
d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Durant el curs escolar, una setmana de cada mes, es distribuirà fruita seleccionada en funció de l’estació de l’any, la proximitat de la producció i la qualitat. La fruita es repartirà entre els nens
i les nenes dins del recinte de l’escola perquè la consumeixin durant l’esmorzar i/o el berenar.